رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران از مدیریت مطلوب آفت مگس میوه مدیترانه ای در استان مازندران و خسارت نزدن آن در سال گذشته خبر داد.

عظیمی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت : مدیریت مطلوب آفت مگس میوه مدیترانه ای در سال 90 موجب شداین آفت پارسال هیچ خسارتی نداشته و انبوهی و تراکم آن در حداقل ممکن باشد.

وی افزود: در بین آفات مرکبات، مگس میوه دارای اهمیت زیادی است، این آفت حدود هزار گونه محصولات کشاورزی که میان آن ها بیش از همه به هلو، زردآلو، گلابی، گوجه، سیب، آلو، توت، به، انگور، خرمالو، انار، انجیر، مرکبات و بعضی از انواع گیاهان زراعی یکساله حمله می کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه نخستین بار در 1362 و سپس در سال 1385 وجود این آفت در مازندران روی میوه های نارنج، هلو، خرمالو و نارنگی گزارش شد و شدت آلودگی روی هلو و نارنگی بیشتر بوده تصریح کرد : علی رغم انبوهی و گسترش بسیار زیاد آفت در سال 90 با مدیریت مطلوب اعمال شده از جمله تأمین ملزومات کافی و مناسب، اطلاع رسانی و ترویج روش های مدیریت و بهداشت باغ سبب گردید که این آفت پارسال هیچ خسارتی نداشته و انبوهی و تراکم آن در حداقل ممکن است.

عظیمی گفت : تعداد مگس های شکار شده در سال 90 حدود 196هزار و 864عدد بوده که این رقم با مدیریت مطلوب این آفت پارسال به 994 عدد رسیده است./س

برچسب ها: آفت ، مگس ، مدیترانه ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.