سنندج/

صدور 8 فقره گواهی کشف معادن در کردستان

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 8 فقره گواهی کشف معادن در کردستان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، مرادی گفت: همچنین در این مدت 14 پروانه اکتشاف در استان توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت صادر شده است.
وی با اشاره به اینکه از این تعداد پنج پروانه اکتشاف در زمینه پلی متال بوده است، افزود: از تعداد پروانه های اکتشاف در سال جاری سه پروانه آن سنگ های تزئینی، یک پروانه لاشه و یک پروانه فلورین بوده است.
معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان، با بیان اینکه همچنین در زمینه اکتشافات معدنی و ساماندهی معادن در حال حاضر 35 معدن در مرحله میله گذاری هستند، اضافه کرد: امیدواریم در زمینه ساماندهی معادن استان بتوانیم اقدامات اساسی را انجام دهیم.
مرادی با اعلام اینکه همچنین از ابتدای امسال تا کنون پنج پروانه بهره برداری برای معادن استان صادر شده است، بیان کرد: این تعداد پروانه بهره برداری از معادن شامل پوزولان، لاشه آهکی و لاشه ولکانیکی بوده است.
وی گفت: با بهره برداری از این تعداد پروانه بهره برداری از معادن استان بیش از 4 میلیون تن به ذخیره قطعی معادن اضافه خواهد شد، تصریح کرد: همچنین با بهره برداری از این معادن برای بیش از 40 نفر در کردستان اشتغالزایی ایجاد خواهد شد./س
برچسب ها: معدن ، گواهی ، اکتشاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.