با گذشت مدت‌ها هنوز رویکردي برای کنترل قیمت دارو مشخص نیست و در چنین شرایطی نمی‌توان امیدوار بود که تخصیص یارانه دارو به خانوارها هم کمکی به حال بیماران و جبران هزینه‌های درمان کند.

احمد آریایی‌نژاد عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: معلوم نیست مسولان حوزه درمان چه تصمیمی می‌خواهند بگیرند؛ آنها برای جبران افزایش هزینه‌های درمان یک بار اعلام می‌کنند که یارانه دارو در اختیار بیماران قرار می‌گیرد و بار دیگر از اختصاص این یارانه به بیمه‌ها خبر می‌دهند. 


 وی با با بیان اینکه به راستی معلوم نیست مسولان چگونه می‌خواهند افزایش قیمت دارو را مدیریت کنند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر اینکه برای جبران افزایش قیمت دارو قرار است چه اقدامی انجام گیرد مشخص نیست و حتی روی اختصاص یارانه دارو به بیماران نیز نمی‌توان حساب باز کرد. 

 وی تصریح کرد:هر روز با یکسری تصمیمات غیرکارشناسی  روبرو می‌شویم، و این تصمیم‌گیری‌های یک شبه علاوه بر آنکه موجب سرگردانی بیماران می‌شود، نمی‌تواند مشکلات حوزه سلامت را سامان دهد. 

وی، با  بیان اینکه اختصاص یارانه دارو به بیمارن تا حد زیادی بر کاهش قیمت و جبران کمبود دارو تاثیرگذار است، یادآور شد: در بیشتر مواقع قیمت دارو در پی کمبود دارو افزایش می‌یابد؛ زمانی که بیمار مطمئن باشد با کارتی که برای یارانه در دست دارد می‌تواند به راحتی داروی مدنظر خود را 
خریداری کند تخلفات دارویی کاهش پیدا می‌کند اما این اقدامات زمانی راهگشا خواهد بود که نظارت دقیق بر اجرای طرح اختصاص یارانه به خانوارها وجود داشته باشد. 
برچسب ها: دارو ، یارانه ، بیمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار