مدیر تدوین و انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) از انتشار کتاب نقش حدیث در تفسیر قرآن در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، محمد روحانی با اشاره به کتاب نقش حدیث در تفسیر قرآن اظهار کرد: این کتاب مجموعه سخنرانی‌ها و میزگرد‌هایی است که به نقش حدیث در تفسیر قرآن اشاره می‌کند.

وی ادامه داد: واژه‌شناسی عنوان نقش حدیث در تفسیر قرآن از جمله موضوعات دیگر این کتاب است که به مفهوم‌شناسی تفسیر، جدایی حوزه تفسیر و تأویل و معنای حدیث می‌پردازد.

مدیر تدوین و انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) یادآور شد: ادله امکان فهم قرآن از مباحث دیگر این اثر است که شامل هشت موضوع از جمله مطرود بودن تدبر در قرآن، ارجاع مردم به قرآن، نفی ابهام از قرآن و روش عقلانی قرآن در بیان مطالب است.

وی اضافه کرد: چرایی و چگونگی استفاده از احادیث معصومان در تفسیر از مباحث مهم تفسیر پژوهی است، این مسئله از دیرباز محور بحث قرآن‌پژوهان قرار گرفته و با ظهور رویکرد اخباری‌گری که بر پایه استفاده حداکثری از احادیث در حوزه دین‌شناسی و تفسیر قرآن استوار شده به اوج خود رسیده است.

کتاب نقش حدیث در تفسیر قرآن به کوشش حجت‌الاسلام غلامعلی عزیزی‌کیا عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) تألیف شده و در تیراژ هزار نسخه و قیمت 2 هزار و 700 تومان به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر می‌شود./س

برچسب ها: قم ، نقش ، حدیث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.