از برنامه های آتی پژوهشکده سازمان بسیج جامعه پزشکی نشستی در خصوص اجرايی شدن طرح جامعه ترک اعتیاد به روش سنتی است.

دکتر محسن اسکندری، مدیر پژوهشکده سازمات بسیج جامعه پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص اجرای طرح جامعه ترک اعتیاد به روش سنتی عنوان کرد و گفت: پژوهشکده سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با توجه به سابقه مصرف تریاک در ایران و نیاز جامعه ما نسبت به درمان این نوع بیماری در پی روش سنتی و کار آمد در جهت ترک اعتیاد برآمده است.

وی در ادامه افزود: متاسفانه در حال حاضر، روش های شیمیایی برای ترک اعتیاد استفاده می شود که این روش های متد درمانی، خود می تواند باعث بروز عارضه و یک نوع اعتیاد دیگر در فرد مشخص شود.

وی به چالش ها و مشکلاتی که بر سر راه ترک اعتیاد به روش سنتی وجود دارد اشاره کرد و افزود: در این روش، به دلیل مراجعه مداوم بیمار و تحت نظر بودن آن، همچنین مصرف یکسری داروهایي كه معمولا تلخ مزاج هستند، خیلی بیمار راغب به استفاده  از آن نمی باشد و بنابراین این امر می تواند برای شخص مشکل محسوب شود.

 اسکندری در ادامه افزود: این پژوهشکده خوشبختانه توانسته با توجه به مشکلاتی که بر سر راه روش سنتی وجود دارد به جمع آوری اطلاعات، منابع در این زمینه  پرداخته تا به اجرایی شدن این طرح کمک کند.

مدیر پژوهشکده، از برگزاری نشستی در خصوص اجرایی شدن این طرح به روش سنتی در روزهای آتی خبر داد و گفت: مقرر است در نشستی  مبنی بر، بررسي چالش ها، موانع و کار آمد بودن این طرح پرداخته و با اجرایی شدن آن در 2 یا 3 مراکز ترک اعتیاد در تهران آغاز به کار کند./ح
برچسب ها: اعتیاد ، روش سنتی ، تریاک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار