سارکوزي براي نجات حزبش از مردم کمک خواست

نيکولا سارکوزي رئيس جمهور پيشين فرانسه روز جمعه از مردم اين کشور درخواست کرد تا حزب "اتحاد براي جنبش مردمي" را نجات دهند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگـزاري آلمان، اين درخواست از سوي سارکوزي براي نجات حزب تحت رهبري وي يک روز پس از آن مطرح شد که شوراي قانون اساسي فرانسه با پرداخت هزينه تبليغات اين حزب در انتخابات سال 2012 مخالفت کرد.

سارکوزي که از زمان شکست در انتخابات رياست جمهوري مقابل فرانسوا اولاند، سکوت اختيار کرده بود با چرخش موضع، پيامي را از طريق صفحه خود در پايگاه شبکه اجتماعي «فيس بوک» منتشر و از حکم شوراي قانون اساسي انتقاد کرد. وي از مردم فرانسه خواست تا کمبود بودجه حزب مذکور را جبران کنند.

مجموع زيانهايي که متوجه اين حزب بدهکار است در حال حاضر به رقم 11 ميليون يورو بالغ مي شود.

سارکوزي در پيام خود نوشت: من بايد مسئوليت هاي خود را در خصوص التزام به تضمين آزادي و دموکراسي بيان در کشورمان بپذيرم. از شما درخواست کمک مي کنم تا در بسيج نيروها براي تحقق اين هدف به من کمک کنيد.

بر اساس اعلام شوراي قانون اساسي فرانسه، هزينه هاي فعاليتهاي انتخاباتي سارکوزي به ميزان دو و يک دهم درصد از سقف 22 و نيم ميليون يورو (برابر با 29 ميليون و 200 هزار دلار) فراتر رفت. اين بدان معني است که حساب مالي فعاليتهاي انتخاباتي وي از اعتبار برخوردار نيست و حزب مذکور، نيمي از هزينه هاي تبليغات انخاباتي خود را از دولت دريافت نخواهد کرد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار