امام جمعه گرمی گفت: مبارزه قاطع با قاچاق کالا و ارز علاوه بر شفافیت قوانین مربوطه در گرو همت جدی مسوولان است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / حجت الاسلام یدالله صفری در جلسه کمیسیون فرعی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گرمی افزود: ضعف مقررات ، نبود تعریف دقیق از کالای قاچاق و شفاف نبودن مصادیق قانونی قاچاق کالا و ارز از مسائل و مشکلات این حوزه است.

وی با اشاره به نصب آشکار دیش های ماهواره بر پشت بام منازل در شهرستان ها و مرکز کشور اظهار کرد: سخت گیری و جمع آوری دیش های ماهواره در گرمی حکایت از دوگانگی در اجرای قوانین مربوطه دارد.

امام جمعه گرمی افزود: اگر قاچاق البسه زیان اقتصادی برای کشور دارد مواد مخدر و قرص های روان گردان انسانیت را تهدید می کند اما متاسفانه تا چیزی به بحران تبدیل نشود توجه مسوولان را جلب نمی کند.

وی با تاکید بر لزوم برخورد قانونی با قاچاقچیان موادمخدر در گرمی گفت: شرع حکم می کند اگر چهار مومن شهادت به عمل زنای دو فرد بدهند باید آنها اعدام شوند اما اگر محله ای شهادت بدهند فردی به توزیع مواد مخدر اقدام می کند و شخص توزیع کننده شهرت عام و خاص دارد قانون اجازه مجازات خاطی را نمی دهد.

فرماندار گرمی نیز در این جلسه گفت: در سه سال اخیر به ترتیب به ارزش 764 میلیون ریال ،340 میلیون ریال و دو میلیون و 800 هزار ریال در این شهرستان کالای قاچاق کشف و ضبط شده است.

محمود علایی افزود: برای مبارزه با پدیده قاچاق کالا و ارز علاوه بر کار فرهنگی و تبلیغی همکاری مردم و برخورد قاطع دستگاه های مسوول ضرورت دارد/س.

برچسب ها: اردبیل ، مبارزه ، با ، قاچاق ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.