معاون توسعه شبکه ملی اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات از اتصال 20 دستگاه مهم و اساسی کشور در مرکز، به منظور دسترسی بین شبکه ای از سوی دستگاه های اجرایی دیگر خبر داد.

 

ˈعلی اصغر انصاری در سمنان در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران سمنان گفت: اضافه شدن دستگاه های اجرایی دیگر نیاز به دستورالعمل و آئین نامه های لازم دارد.

وی با اشاره به اینکه شبکه ملی اطلاعات در کشور به دو بخش عمومی و اختصاصی تقسیم می شود، افزود: در بخش عمومی مردم و بخش کسب و کار کشور می توانند به بخش های دیگری نظیر پورتال های دستگاه های اجرایی مختلف متصل شوند.

وی در مورد بخش اختصاصی شبکه ملی اطلاعات، ادامه داد: این بخش ارتباط بین دستگاه های اجرایی دولتی است و تامین کننده فضای امن بین دولتی ها است.

وی با بیان اینکه پهنای باند اینترنت بین المللی در ایران در حال حاضر 72 گیگ است، اظهار داشت: تا پایان برنامه پنجم توسعه، این پهنای باند بر اساس نیاز کاربر می تواند تا حدود 9 برابر افزایش یابد.

وی در مورد برنامه جامع توسعه فناوری اطلاعات در کشور، تصریح کرد: هم اکنون این سند در استانهای سمنان، قزوین و گرگان در حال تدوین است و تدوین سند توسعه فناوری استان فارس به پایان رسیده است./س

برچسب ها: دستگاه ، شبکه ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.