يک کارشناس سياست خارجي با بيان اينکه حمايت‌هاي گروه‌هاي تروريستي همچون القاعده و طالبان از رئيس‌جمهور معزول مصر به طور قطع مي‌تواند مشکلات را براي وي بيشتر کند، گفت: مرسي قرباني اشتباهات خود طي يک سال رئيس‌جمهوري‌اش شده که مهم‌ترين آن ميدان دادن به گروه‌هاي افراطي و تکفيري بود.

"سيد جلال فياضي" در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تحولات اخير مصر، گفت: فراهم شدن زمينه رشد گروه‌هاي افراطي و تکفيري در مصر طي يک سال اخير موجب پيچيده شدن بحران مصر شده است.

وي با بيان اينکه حمايت‌هاي گروه‌هاي تروريستي همچون القاعده و طالبان از رئيس جمهور معزول مصر به طور قطع مي‌تواند مشکلات را براي وي بيشتر کند، افزود: با وجود بيانيه‌هايي که در حمايت از مرسي از سوي اين گروه‌هاي تروريستي صادر شده به نظر مي‌رسد که ابعاد مخالفت عليه وي بيش از پيش گسترش يابد.

فياضي تصريح کرد: مرسي قرباني اشتباهات خود طي يک سال رئيس‌جمهوري‌اش شده که مهم‌ترين آن ميدان دادن به گروه‌هاي افراطي و تکفيري بود.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان با اشاره به حضور نظاميان مصري در مقابله با تجمع مخالفان دولت مرسي، اظهار داشت:  ارتش مصر بايد ضمن هر چه سريع‌تر زمينه‌ برگزاري انتخابات را در اين کشور فراهم شود چراکه سرنوشت مردم مصر تنها بايد از طريق صندوق‌هاي راي و نه اقدامات نظامي مشخص شود.

انتهاي پيام/

برچسب ها: مصر ، مرسی ، ارتش ، تکفیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار