بيرجند/

تولید سالانه 20 تن عسل در فردوس

رئیس جهاد کشاورزی فردوس از تولید سالانه 20 تن عسل در این شهرستان خبر داد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ عباسعلی غلامی اظهار کرد: صنعت زنبورعسل در افزایش کمی و ارتقای کیفی محصولات کشاورزی نقش ارزنده‌ای دارد و شاید کمتر صنعتی از چنین نقش و اهمیت قابل توجهی برخوردار باشد.

وی گفت: زنبورداری و تولیدعسل یک صنعت سبز و اشتغال‌زاست که اگر به ظرفیت‌های موجود در آن توجه شود، اشتغال‌زایی ایجاد شده به وسیله این صنعت نیز افزایش چشمگیری می‌یابد.

رئیس جهادکشاورزی فردوس افزود: شهرستان فردوس به لحاظ پرورش زنبورعسل و تولید سالانه 20 تن عسل در جایگاه سوم خراسان جنوبی قرار دارد.

وی تصریح کرد: تاکنون بیش از 36 مورد پروانه موافقت اصولی در شهرستان فردوس صادر شده و هم اکنون بیش از 50 زنبوردار در این شهرستان فعالیت می‌کنند.

رئیس جهادکشاورزی فردوس یادآور شد: با اختصاص 394 میلیون و 300 هزار تومان تسهیلات بخش کشاورزی به زنبورداران این شهرستان برای 50 نفر بطور مستقیم و 200 نفر نیز بطور غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.

غلامی تصریح کرد: هم اکنون در شهرستان فردوس با دو هزار کلونی کندوی فعال، سالانه 20 تن عسل تولید می‌شود که عسل تولیدی علاوه بر مصرف مردم خود شهرستان به شهرها و استان‌های اطراف صادر می‌شود.

وی اذعان داشت: زنبورعسل حافظ اکوسیستم است و اگر این موجود نباشد، مشکلات فراوانی ایجاد می‌شود که این مسئله، اهمیت زنبورداری و ضرورت ارتقای این صنعت را بیش از پیش آشکار می‌کند./س

برچسب ها: تولید ، عسل ، فردوس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.