با وجود شکل گیری صنعت IT در کشور اما سازمان ها و وزارتخانه ها از ابزار این حوزه برای منافع خود استفاده نکرده و ضعیف عمل می کنند.

محمود سلیمانی، رئیس کمیته فناوری های نوین و هوا فضا مجلس با بیان این که سرمایه گذاری های زیادی در حوزه فناوری اطلاعات کشور صورت گرفته به خبرنگار اورژانس IT باشگاه خبرنگاران بیان داشت: سرمایه گذاری ها در حوزه فناوری اطلاعات زیر ساخت های مناسبی را فراهم کرده که باید چند کار مهم و اساسی در دولت یازدهم برای سامان دهی این فضا انجام شود.

وی افزود: یکپارچه کردن حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور ضروری است و در حال حاضر مشخص نیست مرکز ملی فضای مجازی بالا دست وزارت ارتباطات است یا پایین دست آن و این دو گانگی و تداخل باید در دولت جدید تکلیفش معلوم شود.

وی با اشاره به این که دوگانگی موجب آسیب جدی به این حوزه می شود اظهار داشت: طی چند سال گذشته خصوصی سازی و واگذاری تصدی گری در حوزه مخابرات و ارتباطات به خوبی انجام شده که باید حفظ شود که با ورود مرکز ملی فضای مجازی این تصدی گری به دولت بازگشته که سبب ایجاد چالش در این زمینه خواهد شد.

وی با بیان این که در دولت جدید باید واگذاری و خصوصی سازی در پست نیز انجام شود خاطر نشان ساخت: در دولت یازدهم باید به فناوری اطلاعات شبکه در بستر ارتباطات توجه ویژه ای شود و سازمان ها و ارگان ها از ابزار فناوری اطلاعات در جهت منافع خود استفاده کنند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار