چندي پيش به همت عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشکي مشهد پلاک فشاري لغزنده دو تکه ارتوپدي طراحي و ساخته شد و پس از تائيد از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکي به مرحله توليد رسيد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشکي مشهد گفت: يک خانم 38 ساله که دچار انحراف شديد زانو پرانتزي (ژنوواروم)دو طرفه با انحراف 20 درجه بود با استفاده از اين وسيله ابداعي مورد عمل جراحي قرار گرفت و در حال حاضر حال عمومي بيمار مطلوب و نتايج عمل نيز رضايت بخش است.

دکتر امير رضا کچويي در خصوص اين عمل اظهار داشت: ‌اين بيمار که به علت انحراف شديد زانو دچار دردهاي مکرر شده و مستعد به آرتروز زودرس نيز بود توسط اين پلاک و با هدف اصلاح انحراف مورد عمل قرار گرفت و نتايج راديوگرافي از زانوي بيمار نشان دهنده موفقيت عمل است.

وی با اشاره به اينکه براي درمان انحرافات زانو از تکنيک هاي مختلفي استفاده مي شود که هر يک از اين تکنيک ها ممکن است مشکلات و يا عوارضي براي بيمار داشته باشد، اظهار داشت: ‌استفاده از اين پلاک علاوه بر افزايش سرعت عمل و دقت از شکستگي هاي مازاد در ناحيه زانو جلوگيري مي کند .

دکتر کچويي خاطر نشان کرد: کاهش زمان عمل، جلوگيري از عوارض ناخواسته، سهولت استفاده از وسيله و جلوگيري از ايجاد برش هاي وسيع از جمله مزاياي اين پلاک به شمار مي رود.

 دکتر امير رضا کچويي در خصوص ميزان شيوع انحرافات زانو و کاربرد اين پلاک اظهار داشت :‌انحراف زانو يکي از مشکلات شايع در بين جوانان به شمار مي رود و بسياري از بيماران به دليل مشکلات زانو و همچنين زيبايي تمايل به انجام عمل جراحي دارند.

وي خاطر نشان کرد: ‌افراد بالاي 50 سال نيز که مبتلا به آرتروزهاي زانو شده اند دسته ديگري از بيماران هستند که اين پلاک در آنها کاربرد دارد.

گفتنی است: پلاک فشاري لغزنده دو تکه ارتوپدي (ODSCP)به همت دکتر امير رضا کچويي استاديار گروه ارتوپدي دانشگاه علوم پزشکي مشهد طراحي و ساخته شده است./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار