تولید روزانه 10 هزار بشکه میعانات گازی در کارخانه ان جی ال سیری روزانه 3 تا4 میلیون دلار برای کشور درآمد دارد.

 


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس مجری طرح ان جی ال سیری گفت: تولید روزانه 10 هزار بشکه میعانات گازی تا یکی دو ماه آینده محقق می شود .
از طرح ان جی ال سیری به عنوان، نخستین طرح ان جی ال شرکت نفت فلات قاره با هدف جمع آوری گازهای همراه و خاموش شدن مشعل های تاسیسات تولیدی ، بهمن پارسال با ظرفیت ١٤٣ میلیون فوت مکعب بهره برداری شد.
ندیمی فرخ با بیان اینکه اکنون وضع ذخیره ساز ی محصولات کارخانه سیری در نوسان است افزود: در کارخانه سیری روزانه 7 هزار و 500 بشکه پروپان ، 3 هزار و 500 بشکه بوتان ، هزار و 350 بشکه پنتان و میعانات گازی تولید می شود .
وی تصریح کرد: کارخانه ان جی ال سیری خود کفاست و از مرحله دریافت گاز تا تولید انرژی ، عملیات جداسازی ، نم زدایی و شیرین سازی و آماده سازی برای صادرات در این کارخانه انجام می شود .
مجری طرح ان جی ال سیری ارزش اقتصادی این طرح را در یکی از دور افتاده ترین جزایر خلیج فارس بالا دانست و گفت : همزمان با توسعه و تولید نفت و گاز از میدانهای مختلف می توان با استفاده از خطوط لوله زیردریایی گازهای همراه این میدانها را به کارخانه ان جی ال سیری منتقل کرد .
ندیمی فرخ افزود : بزودی گازهای همراه میدانهای منطقه کیش به وسیله لوله های زیردریایی به کارخانه سیری تحویل داده می شود و بخشی از خروجی این گازها برای مصارف خانگی و محدود به جزیره قشم منتقل می شود ./س

برچسب ها: ارز اوری ، میعانات ، سیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.