اردبیل/

تاکنون 3 هزار و 370 تن کلزا خریداری شده است

مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل گفت: با همکاری کشاورزان و زارعان منطقه تاکنون بیش از 3 هزار و 370 تن کلزا از آن‌ها خریداری شده و تحویل مراکز تعاون روستایی شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ لطف‌الله نامور امروز در جریان بازدید از مراکز خرید تعاون روستایی در شمال استان اردبیل اظهار داشت: کار خرید کلزا و دیگر محصولات زراعی کشاورزان همچنان ادامه دارد و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان شهریور ماه در شمال استان اردبیل تحویل محصولات زراعی ادامه پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: تعاون روستایی برای خرید و ذخیره‌سازی کلزا و همچنین ارسال آن به کارخانه‌های روغن‌کشی هفت مرکز دایر کرده است تا بتواند کلزای زارعان بیله‌سوار و پارس‌آباد را که بیش از 90 درصد کلزا در این مناطق تولید می‌شود خرید کرده و نسبت به استحصال آن‌ها اقدام کند.

مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل با بیان اینکه محصولات خریداری شده به قیمت تضمینی و با پرداخت به موقع انجام شده است، یادآور شد: در کنار فعالیت هفت مرکز برای خرید کلزا 21 مرکز را نیز برای خرید گندم در مناطق مختلف استان فعال کردیم تا کار خرید به سهولت انجام شده و مطالبات زارعان پرداخت شود.

نامور گفت:‌ شهرستان‌های بیله‌سوار، گرمی و پارس‌آباد بیشترین تولید غلات را داشتند و تاکنون بالغ بر 24 هزار و 25 تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در این مناطق خریداری شده و کار خرید گندم و ذخیره‌سازی آن‌ها ادامه دارد.

وی افزود: شبکه گسترده تعاون روستایی سعی می‌کند با هدف جلوگیری از زیان کشاورزان محصولات مازاد را به شکل توافقی خریداری کند تا محصول به موقع استحصال شده و برای فرآوری آماده باشد.

مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل همچنین ابراز داشت: ‌علاوه بر خرید گندم تاکنون 446 تن محصول جو و بیش از 7 هزار و 840 تن گندم بذری نیز توسط شبکه تعاون روستایی خریداری شده که به نظر می‌رسد این فرایند با قوت و قدرت ادامه پیدا کند.

نامور گفت: یکی از ضروریت‌های توسعه محصولات زراعی، باغی و دامی توجه به کیفیت آن‌هاست که به یقین در این زمینه می‌توان امیدوار بود تا بهترین محصول عرضه شود .

وی در ادامه تصریح کرد: شبکه تعاون روستایی نیز به عنوان حامی کشاورزان و زارعان تلاش مستمری را در پیش گرفته است تا ضمن خرید محصولات بتواند در بخش‌های حمایتی دیگر زارعان را یاری و همراهی کند/س.

برچسب ها: اردبیل ، خرید ، کلزا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.