آیت‌الله مکارم شیرازی گفتند: مردم باید با این حقیقت آشنا شوند که تخلف از قوانین جمهوری اسلامی که قوانین راهنمایی و رانندگی هم جزئی از آنها هستند از نظر شرعی حرام است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار با اسکندر مومنی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با تشکر از تلاش‌های پلیس برای کاهش تصادفات در سراسر کشور اظهار کرد: در جنگ‌ها تعدادی از انسان‌‌ها کشته می‌شوند و اخبار آنها به سرعت منتشر می‌شود در حالی که بر اساس آمار بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر در سراسر جهان در طول یک سال بر اثر تصادفات جان می‌بازند و اخبار آن برای مردم عادی شده است.

وی افزود: باید کاری صورت گیرد که این اخبار برای مردم عادی نباشند زیرا در صورتی که مردم خطرات ناشی از تصادفات را با چشم خود مشاهده کنند و اخبار آن را بشنوند آنگاه میزان جرایم و حوادث هم کاهش می‌یابد.

این مرجع تقلید خیابان‌ها را یکی از مکان‌های خطرناک برای جان انسان‌ها دانست و گفت: با مقایسه آمارهای میان کشته‌شدگان تصادفات و جنگ‌ها می‌بینیم که خیابان‌ها میزان مرگ و میر بیشتری دارند.

آیت‌الله مکارم شیرازی اهمیت زیاد اسلام برای جان انسان‌ها را مورد توجه قرار داد و گفت: کار پلیس راهنمایی و رانندگی که در راستای کاهش تصادفات و ایمنی بیشتر مردم است نوعی عبادت تلقی می‌شود./س

برچسب ها: قم ، تخلف ، حرام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.