خبرگزاري جروزالم پست در گزارشي ويژه به بررسي تحولات روي داده چند روز اخير بين مخالفان سوري اشاره كرده است كه مي تواند باعث نابودي كامل شورشيان در خاك اين كشور از درون شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه جروزالم پست ؛ در شرح اين گزارش آمده كه شورشيان و تروریستها در خاك سوريه اخيرا وارد درگيري با گروهك مخالف ديگري در شمال اين كشور شده اند كه در پي اين درگيري شديد چند تن از افراد مسلح هر دو جناح كشته شدند و خبرها حاكي از آنست كه هيچ يك از دو جناح نتوانسته پيروزي چشمگيري در اين درگيري ها كسب كند

تروريست هاي  ميانه روي سوري مدعي آن هستند كه گروهك تندرو و متشكل از افراد افراطي وابستگي نزديكي به تروريست هاي القاعده دارند و از اين جهت حضور آنها در بين شورشي هاي ديگر براي ضربه زدن به ارتش و دولت سوريه اقدامي نادرست بوده و اين گروهك مي تواند باعث تخريب وجهه شورشيان در سطح جهاني شود (!)

در ادامه اين گزارش آمده كه شورشيان ميانه روی سوري اكنون تمام توجه خود را مجذوب به هلاكت رساندن شورشيان افراطي وابسته به القاعده كه در شمال اين كشور مستقر هستند ، كرده اند و حتي بعضي از گردان هاي نيروي چريكي آنها نيز براي اين موضوع اختصاص داده شده اند.

انتشار خبر فوق از جانب منابع خبري وابسته به شورشيان سوري ميانه رو حكايت از شكاف عميق در بين مخالفان در سوريه دارد و اين وضعيت كار را به سمتي پييش برده است كه آنها تصميم به ايجاد يك سري حملات جداگانه براي نابودي افراطيون شورشی جدايي طلب گرفته اند.

در اين گزارش اقدام صورت گرفته توسط شورشيان ، حركتي غيرقابل تصور عنوان شده است كه قطعا در آينده اي نه چندان دور ضربه اي مهلك بر پيكر تروريست ها در خاك سوريه خواهد زد چرا كه بروز جنگ داخلي بين شورشيان سوري باعث تضعيف روزافزون آنها خواهد شد كه در پي آن پيروزي قريب الوقوع ارتش سوريه در مقابل آنها سرعت بيشتري خواهد گرفت.

شورشيان معتقدند كه اعضاي تندروي شورشيان تندرو در خاك سوريه متحدان گروهك موسوم به "شام" هستند كه ارتباط بسيار نزديكي را با القاعده دارا بوده و بسياري از اقدامات تروريستي وحشيانه  از جمله سر بريدن مردم بي گناه و خوردن اعضاي بدن آنها كه در جهان واكنش هاي بسيار تندي را در بر داشت را به اين گروه نسبت مي دهند.

در اين گزارش آمده است كه اكنون و پس از كشته شدن بيش از 90 هزار نفر در سوريه در پي ناآرامي هاي فوق و آوارگي ميليون ها انسان در اين كشور شنيدن چنين درگيري داخلي در بين شورشياني كه مسببان اصلي اين وضعيت در سوريه هستند ، خاطره اي تلخ را در آينده براي مردم اين كشور از چهره واقعي آنها به وجود خواهد آورد كه اكنون آنها را در وادي سختی قرار داده است.

 منابع خبري نیز شورشيان ميانه رو علت قيام اصلي اين گروه شورشيان بر عليه افراطي هاي تندرو در گروهك هاي نظامي همچون "النصره" و "الشام" را يافتن جنايت هاي اين گروهك بر عليه سربازان و فرماندهان آنها در مناطقي همچون "الدانا" (در نزديكي مرز سوريه با تركيه"اعلام كرده اند.

طبق اخبار منتشر شده ، شورشيان تكفيري وابسته به جبهه النصره در اقدامي وحشيانه سر يكي از فرماندهان شورشيان ميانه رو در سوريه را در نزديكي شهر الدانا بريده و آن را در درون زباله داني انداخته اند و سپس با اارسال فيلم آن به اين شورشيان عنوان كرده اند كه در صورت امتناع ميانه روها از پيوستن به گروهك هاي تندرو در خاك سوريه ، اقداماتي مشابه و از اين دست به زودي گريبان ديگر شورشيان سوري طرفدار اين گروه را خواهد گرفت.

اما در سوي ديگر اعضاي تكفيري وابسته به جبهه النصره و الشام نيز عنوان كرده اند كه نبرد آنها با ميانه رو ها در خاك سوريه ادامه دارد و معتقد به آن هستند كه اين درگيري محصول حمله اي است كه ميانه رو ها برعليه اعضاي اين گروهك ها آغاز كزده اند.

مقامات اين گروهك هاي افراطي به اين موضوع اذعان داشته اند كه اين درگيري هاي داخلي بين اين گروه از شورشيان با گروه هاي ديگر مي تواند آنها را از هدف اصلي شان دور كند اما بر اين موضوع نيز تاكيد مي كنند كه تسويه حساب با اين گروهك ها قبل از پيروزي خيالي كه آنها در سوريه تصوور كرده اند لازم است و از اين بابت سعي خواهند كرد تا جنگ با اين گروهك ها را تا جايي تداوم بخشند تا آنها را خلع سلاح كنند.

حال با توجه به آنكه كمك هاي بسياري از كشورها همچون آمريكا در مسيري دشوار قرار گرفته و در سوي ديگر درگيري پيش آمده در بين شورشيان سوري موجب تضعيف بيش از پيش آنها مي شود ، به نظر مي رسد كه اكنون زمان آن فرا رسيده باشد تا دولت قانوني سوريه بتواند در مقابل ضعف آشكار طرف هاي مورد حمايت غرب و كشورهاي شيخ نشين حاشيه خليج فارس بر پيروزي و پاكسازي مناطق تحت اشغال سوريه فائق آيد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار