کتاب "گفتمان‌های جایگزین در علوم اجتماعی آسیا" نوشته پروفسور فرید العطاس با حضور دکتر فاضلی در برنامه "کارنامه" این هفته شبکه چهار نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي شبكه چهار سيما، کتاب "گفتمان‌های جایگزین در علوم اجتماعی آسیا" نوشته پروفسور فرید العطاس در برنامه "کارنامه" این هفته شبکه چهار نقد می‌شود.
مجله تصویری "کارنامه" که به صورت هفتگی به نقد مباحث حوزه کتاب می پردازد فردا 17 تیر ماه با حضور دکتر فاضلی استاد دانشگاه به بررسی کتاب «گفتمان‌های جایگزین در علوم اجتماعی آسیا» می‌پردازد.
فرید العطاس در حوزه  نقد گفتمان‌های علوم اجتماعی سال‌های زیادی فعالیت کرده و در سطح آسیا از جمله مشهورترین دانشمندان علوم اجتماعی محسوب می‌شود.
وی این شهرت را مدیون آشنایی با جریان‌های عمده  فکری در کشورهای مختلف آسیا از جمله هند، ژاپن، چین، مالزی، سنگاپور، فلیپین و ایران است. کتاب «گفتمان‌های جایگزین در علوم اجتماعی آسیا» می‌تواند تصویری از ماحصل فعالیت‌های انتقادی دانشمندان علوم اجتماعی در آسیا در جهت هویت یابی علمی و بومی‌سازی علوم اجتماعی تلقی کرد.
از عمده‌ترین ویژگی‌های، مباحث مهم و برجسته  کتاب، می‌توان از اشاره به تاریخ رشد اندیشه و در این راه تأسیس دانشگاه‌ها در قرن بیستم و نفوذ دانش کشورهای مختلف و به تبع آن پیدایش صاحب‌نظران منتقد در علوم اجتماعی در کشورهای مختلف آسیا، تشخیص مساله ناکارآمدی علوم اجتماعی غرب در فهم و تبیین مسائل اجتماعی در آسیا، شروع مباحث انتقادی با موضوع نقد اروپا محوری و مسائل آسیب شناختی علوم اجتماعی در آسیا نام برد.
"دیباچه"، اخبار حوزه کتاب و نشر در بخش "کوچه کتاب"، نظر سنجی و بسته پیشنهادی کتاب از دیگر بخش‌های این مجله تصویری است.
برنامه "کارنامه" به تهیه کنندگی محمدرحیمی دوشنبه‌ها ساعت 21 از شبکه چهار سیما پخش می‌شود./ص
برچسب ها: ل ، ل ، ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار