مدير سابق پليس فدرال آمريکا (اف بي آي) گفت مقامات اطلاعاتي اين کشور بايد اطلاعات اينترنتي، تلفني و مالي را که جمع آوري کرده اند به منظور خنثي کردن حملات تروريستي سايبري در آينده به خوبي تحليل و بررسي کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسوشيتدپرس ؛ لوئيز فري در آستانه نشست مجمع اطلاعات جهاني که قرار است از روز دوشنبه در ايرلند برگزار شود گفت هکرها به دنبال کنترل بخش هاي کليدي زيرساخت هاي آمريکا هستند که مي تواند صدماتي بيشتر از حملات يازدهم سپتامبر سال 2001 وارد کند. امکان نفوذ در سيستم هاي رايانه اي نيروگاههاي برق، ناوبري کشتي ها و هواپيماها و حتي چراغ هاي خيابانها و هک شدن آنها وجود دارد که اين امر مي تواند به کشته شدن تعداد زيادي از مردم منتهي شود.

فري افزود: مي توان سامانه حمل و نقل، سامانه هدايت هوايي، ايمني بزرگراهها و سامانه عمليات دريايي را دستکاري کرد. شما مي توانيد يک سامانه انرژي را در وسط زمستان در شمال شرقي آمريکا تعطيل کنيد. دامنه خرابکاري مادي و جاني اين حملات صرفا از طريق دسترسي مهاجمان و موفقيت آنها در نفوذ و ربودن اين شبکه هاي رايانه اي محدود شده است.

مدير سابق اف بي آي افزود مردم نبايد با شنيدن اين مطالب که حملات هکرها به اهداف دولتي و بازرگاني مستقيما کسي را از بين نبرده است احساس آسودگي داشته باشند.وي با اشاره به عمليات سايبري جاسوسي دولت هاي ديگر از جمله چين گفت: فنآوري ها و توانمندي هاي زيادي به ويژه وقتي يک کشور نقش آفرين باشد وجود دارد.

فري تاکيد کرد: ما در جنگ سردي هستيم که کسي در آن از بمب هسته اي استفاده نمي کند. اين امر به معناي وجود نداشتن تهديد و توانمندي استفاده از اين سلاح نيست.فري 63 ساله از سال 1993 تا 2001 قبل از حمله القاعده به پنتاگون و مرکز تجارت جهاني رياست اف بي آي را برعهده داشت.در اين کنفرانس سالانه که به ابتکار و سازماندهي موسسه مطالعات اطلاعاتي دانشگاه «مرسي هرست» برگزار مي شود، مقامات اطلاعاتي سراسر جهان گردهم مي آيند و قرار است امسال درباره مبارزه با جرائم اينترنتي گفتگو کنند.

اين کنفرانس در بحبوحه افشاگري هاي ادوارد اسنودن تحليلگر سيستم سابق آژانس امنيت ملي آمريکا برگزار شد که گمان مي رود همچنان در فرودگاه مسکو باشد.فري توصيف کردن اسنودن را به عنوان يک افشاگر و همچنين علت دسترسي وي را به چنين اسراري بدون نظارت موثر زيرسوال برد.وي افزود آژانس امنيت ملي آمريکا به اسنودن دسترسي وسيعي براي استخراج و گرفتن رونوشت از اسناد فوق سري داده است. تحقيقات پرايس واترهاوس کوپرز نشان داد کارمندان نهادهاي اطلاعاتي حدود يک سوم از همه تخلفات را درباره اطلاعات حساس مرتکب مي شوند.

برچسب ها: حمله ، سایبری ، رییس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار