اولين كنگره فقيه وحكيم عارف نامي مولي محمد آخوند كاشي به مدت دو روز کاشان هفته پاياني مهرماه امسال درجوار آستان مقدس علي بن امام محمد باقر(ع) نخستین سفیر اهل بیت در ایران واقع در مشهد اردهال کاشان برگزار می شود.

 

عباسعلي فراهتي دبير همايش آخوند كاشي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان در کاشان دعوت از شخصيت هاي برجسته و اساتيد حوزه و دانشگاه براي حضور در اين كنگره عظيم را تاکیدکرد و گفت: بر اساس اعلام فراخوان مقالات اين كنگره به دانشگاهها، مراكزعالي و حوزه هاي علميه آخرين مهلت، ارسال مقالات 31 مرداد سال جاري است.

وی با اشاره به چاپ مقالات برگزيده ارسالی به دبیرخانه همایش در ويژه نامه آن و تقدير از برگزيدگان افزود: موضوعات« شخصيت فردي، اجتماعي و علمي علامه آخوند كاشي››، ‹‹ مكاتب فقهي، فلسفي و عرفاني در عصرآخوندكاشي››، ‹‹ نقش علمي و عملي ››، ‹‹ سيره عملي و روش تربيتي ›› و ‹‹ نقش حوزه هاي علميه در رشد و پويايي علوم اسلامي و فعاليت هاي اجتماعي ›› پنج محور و موضوعات فراخوان ارسال مقالات برای شرکت کنندگان است.

به گفته وی، علاقه مندان به شرکت در این همایش مي توانند پژوهش ها و مقالات خود را در قالب لوح فشرده و يا يك صفحه A4 تايپ شده به دبيرخانه همايش در اصفهان به نشانی های بزرگراه شهيد خرازي، نبش خيابان شهيدان شرقي ، ستاد دانشگاه پيام نو استان اصفهان و كاشان بلوار قطب راوندي مركز كاشان شناسي دانشگاه كاشان و يا از طريق پست الكترونيكي به نشانی info@hakimakhoondekashi.comو دورنگار 03615559730 و 03615426100 ارسال نمايند.

دبير همايش آخوند كاشي کسب اطلاعات بیشتر برای ارسال مقالات را از طریق تماس با شماره تلفن هاي4-03615559731 03615425252 یادآورشد و گفت:شركت كنندگان با ذكر دقيق نشانی ، شماره تلفن تماس همراه مقاله ارسالی خود يك صفحه از پيشينه علمي و فرهنگيشان را نيز به دبیرخانه همایش بفرستند.

فراهتی تصریح کرد:اولين كنگره فقيه وحكيم عارف نامي مولي محمد آخوند كاشي با همكاري دانشگاه پيام نور استان اصفهان دانشگاه كاشان و دانشگاه پيام نور مركز این شهرستان در آخرين هفته از مهرماه سال 92 در مشهد اردهال مرکز ثقل گردشگری مذهبی كاشان برگزار مي شود.

آخوند ملامحمد کاشاني ‹‹کاشي›› عارف، فيلسوف، حکيم، فقيه و عالم شيعي در سال 1213 در کاشان به دنيا آمد و مقدمات علوم را در زادگاهش پشت سر گذاشت، پس از آن راهي اصفهان شد و حکمت و فلسفه را نزد ‹‹ ميرزا حسن نوري›› و ‹‹ محمدرضا صهباي‌قمشه‏‌اي›› آموخت تا آنجا که در علوم عقلي به کمال رسيد.

سرانجام اين حکيم فرزانه سوم شعبان سال 1333 ﻫ. ق، درگذشت و بنا به وصيت ايشان، در بياباني که محل خاکسپاري فقيران و غريبان بود در کنار تکيه گلستان شهدا در تخت فولاد اصفهان به خاک سپرده شد./س
برچسب ها: اصفهان ، کاشان ، همایش ، آخوند ، کاشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.