مسئول بیماریهای زئونوز وزارت بهداشت گفت: سالانه حدود 14 میلیارد تومان از سوی وزارت بهداشت برای خرید واکسن هاری در کشور هزینه می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران،شریفیان در سومین همایش منطقه ای بیماریهای مشترک بین انسان و دام در ساری افزود: 90 درصد حیوان گزیدگی به وسیله سگ ها بوده و از این تعداد 90 درصد توسط سگ های صاحب دار و اهلی است.

وی افزود:یکی از راهکارهای کاهش حیوان گزیدگی از بین بردن سگ های ولگرد منطقه است.

مسئول بیماریهای زئونوز کشور تصریح کرد:با توجه به افزایش موارد حیوان گزیدگی در کشور، خوشبختانه تعداد مواد هاری کاهش یافته است.

شریفیان گفت:عدم آگاهی کامل جامعه از روش های پیشگیری بیماری های مشترک میان انسان و دام بوده و با توجه به عدم وجود درمان موثر ومرگ همه بیماران، عدم آشنایی گروه پزشکی و راه های انتقال و روش های تشخیص لازم است در این خصوص اطلاع رسانی شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود:سرانه سلامت یک فرد ایرانی 16 تا 17 هزار تومان است که وزارت بهداشت باید نسبت به افزایش سرانه سلامت تجدید نظر کند.

میرزایی با اعلام اینکه درصد ابتلا به حیوان زدگی در مازندران بالاست،افزود: پارسال شش هزار و 940 مورد بوده است.

وی مهم ترین اقدام در برخورد با حیوان گزیدگی را شستشوی محل زخم با آب و صابون بیان و تصریح کرد:سالانه دو میلیارد تومان سگ های ولگرد در بحث حیوان گزیدگی به شبکه بهداشت خسارت وارد می کند/س

برچسب ها: اختصاص ، واکسن ، هاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.