قائم مقام رياست سازمان صدا و سيما گفت: رسانه ملي به خوبي در نوروز و نيز در ايام انتخابات توانست راهكارهاي خوبي را پيش روي مخاطبان قرار دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه راديو و تلويزيون باشگاه خبرنگاران حاضر در نشست تقدير از برگزيدگان ويژه برنامه هاي انتخابات و نوروز شبكه هاي راديويي حجت الاسلام والمسلمين "سيد رمضان موسوي مقدم" قائم مقام رييس سازمان صدا و سيما ضمن تشكر و قدرداني از رسانه راديو گفت: انسان در خيلي از جاها باورهاي دروني اش را از طريق قلم بهتر از بيان، مي گويد تا از طريق جوهر قلم بتواند صداقت دروني خود را بازگو كند راديو در ذات و نهاد خودش از يك صداقت فطري برخوردار است. هرچه از راديو مي‌شنويم عين حقيقت است و ريا كمتر در آن ديده مي شود و شايد هم نباشد.
وي افزود: انسان بيشتر از هرچيزي به راديو اعتماد مي كند ضمن تشكر از زحمات و كوشش تك تك شما عزيزان مايلم خيلي مختصر و كوتاه يكي از مهم ترين كاركردهاي راديو "افزايش سرمايه هاي اجتماعي" است را براي شما مطرح نمايم.


حجت الاسلام والمسلمين موسوي مقدم با اشاره به سرمايه هاي اجتماعي به عنوان يك ذخيره تمام نشدني تصريح كرد: هر كشوري داراي ذخاير اجتماعي  و يا به نوعي سرمايه هاي اجتماعي است كه با رشد آن به تعريفي متفاوت از سرمايه خواهيم رسيد.
وي  با نگاهي به سرمايه هاي اجتماعي سال 1337 اظهار داشت: از سال سال 1337 به اين طرف حدود 6 برنامه در كشور اجرا شد و هزينه آن چيزي حدود يكصد ميليارد دلار برآورد شد  كه هزينه بسياري بود ولي كشور توسعه پيدا نكرد و به رشد منفي رسيد كه باعث شد تشكيلات كشوري معيوب شود و دليل اصلي آن بي توجهي به فرهنگ و سرمايه هاي اجتماعي است. اگر  ما به اين سرمايه اجتماعي توجه نكنيم ناكام مي‌مانيم .

*فتنه 88 به اجتماع لطمه زد 

بنا بر اين گزارش؛ قائم مقام رييس سازمان صدا و سيما با اشاره به كاربردهاي فرهنگ در اجتماع و فتنه 88 افزود : بعد از فتنه 88 ضربه بزرگي به اجتماع وارد شد كه اين امر با همت و تلاش رسانه ملي به حداقل رسيد.

*افزايش سرمايه در ماه مبارك رمضان

بنا برا ين گزارش؛ حجت الاسلام والمسلمين موسوي مقدم با اشاره به ماه مبارك رمضان و افزايش كار و سرمايه تصريح كرد: به  ماه مبارك رمضان  نزديك مي شويم و رسانه بايد در راستاي افزايش سرمايه بيشتر فعاليت كند چون هيچ دستگاهي نمي تواند اين چنين كار كند،‌چرا كه رسانه ملي در نوروز نشاط و اميد را به ارمغان آورد و توانست به امنيت ملي وحدت بخشد.
وي افزود: انتخابات مهم ترين سرمايه اجتماعي است و حضور مردم در اين راستا يك اصل است  و حضور مردم در عرصه هاي مختلف اجتماعي ضروري است.
حجت الاسلام والمسلمين موسوي مقدم با اشاره به فتنه 88 اظهار داشت: حضور مردم بسياري از فتنه ها را خاموش كرد و فتنه 88 نيز يكي از مهم ترين آنها بود و در يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري همين مردم با شركت گسترده خود در انتخابات به خوبي به وظيفه خود عمل كردند. حماسه بزرگي خلق شد و در اين حماسه مديران، تهيه كنندگان و دست اندركاران راديو توانستند نقش مهمي را ايفا كنند. من به نوبه خود از محمدحسين صوفي، معاون صداي جمهوري اسلامي ايران تشكر مي‌كنم و از او مي خواهم كه همه اين تلاش ها را مستند سازي كنند.
در ادامه اين نشست اهداء جوايز بخش نوروزي با حضور حجت الاسلام والمسلمين موسوي مقدم، قائم مقام رييس رسانه ملي، تقدس نژاد معاون اداري و مالي سازمان صدا و سيما، صوفي، معاون صدا، جعفري مدير كل طرح و و برنامه و نظارت معاونت صدا، تقديم برگزيدگان اين بخش و در بخش نوروزي از شبكه هاي راديويي چون تهران، جوان، معارف، فرهنگ، ورزش نيز تقدير شد. /ص

گزارش از: الهه عليزاده

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار