يارانه سرمايه گذاراني که اعتبار ساخت پروژه را مستقل تامين کنند، به طور کامل پرداخت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مجيد ابوالفتحي معاون سرمايه گذاري و تامين منابع سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري، امروز که در مجموعه فرهنگي تاريخي سعدآباد با حضور معاونان و مدیران کل ستادی و استانی در راستاي ارائه گزارش عملکرد 8 ماه سازمان میراث فرهنگی برگزار شد، با اشاره به اهداف تاسيس اين معاونت  سرمايه گذاري گفت‌: اين معاونت از سال 86 با هدف رشد و توسعه و تسهيل سرمايه گذاري در اين حوزه تشکيل شده است.

وي با اشاره به آمار 8 ماهه اخير معاونت سرمايه گذاري سازمان ميراث فرهنگي، گفت: 1168 منطقه نمونه گردشگري تا به امروز مصوب شده که از اين آمار تصويب 7 منطقه قبل از سال 84 اتفاق افتاده است.

وي ادامه داد: عمليات اجرايي مناطق نمونه گردشگري به 100 مورد رسيده که تا سال 84 تنها عمليات اجرايي يک منطقه نمونه انجام شده بود.

وي در ادامه افزود: تا به امروز 912 منطقه نمونه گردشگري مطالعات امکان سنجي انجام شده است.
 
وي در خصوص روستاهاي هدف گردشگري، اظهار داشت:‌1100 روستاي هدف گردشگري، 153 مورد مطالعه روستا هدف گردشگري تا به امروز صورت گرفته است. 

ابوالفتحي با اشاره به آمار وجود 3 هزار مجتمع هاي بين راهي در کشور، تصريح کرد:‌ 2 هزار و 74 واحد مجتمع بين راهي تا سال 84 و در دولت نهم و دهم 926 واحد احداث شده است.

معاون سرمايه گذاري و تامين منابع سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري،‌ اعتبار زيرساختي براي پروژه هاي گردشگري را 265 ميليارد تومان اعلام کرد و گفت: 260 ميليارد تومان از اين اعتبارات در دولت نهم و دهم تامين شده است.

وي ادامه داد:‌ بخش خصوصي در جهت توسعه زير ساخت ها 36 ميليارد تومان کمک فني و اعتباري اختصاص داده شده که 34 ميليارد تومان آن از سوي دولت نهم و دهم تامين شده است.

ابوالفتحي با اشاره به 7.5 ميليارد تومان براي انجام مطالعات و ايجاد اردوگاه هاي و مجتمع هاي خدمات گردشگري پرداخت شده، افزود: 31 ميليارد تومان اعتبار براي ساخت سرويس هاي بهداشتي و 2100 ميليارد تومان به 2 هزار و 425 پروژه تاسيسات گردشگري در دولت نهم و دهم پرداخت شده است.

وي ادامه داد:‌ 12.5 ميليارد تومان براي تجهيز 25 مدرسه در راستاي بهره برداري گردشگري پرداخت شده است.

وي افزود: 102 ميليارد تومان مطالعه امکان سنجي و شناسايي و ايجاد زيرساخت هاي گردشگري در مناطق نمونه گردشگري، 3 ميليارد تومان در جهت تامين زيرساخت روستاهاي هدف گردشگري بوده سرمايه گذاري اختصاص يافته است.

وي با اشاره 250 ميليارد تومان 5 درصد اعتبارات تملک دارايي استان ها براي توسعه بخش ميراث فرهنگي بوده است، ادامه داد:‌ 13 ميليارد تومان انجام مطالعه طرح هاي جامع و تفضيلي قطب هاي گردشگري صرف شده است.

وي در ادامه ارزش ريالي سرمايه گذاري و اعطاي اعتبار پروژه هاي گردشگري ميراث فرهنگي و صنايع دستي 2895 ميليارد تومان عنوان کرد.

وي در ادامه با اشاره به اقدام موثر دولت نهم و دهم در ارائه روش هاي جايگزين تسهيلات بانکي براي سرمايه گذاران، گفت: بايستي رابطه سرمايه گذاران با اخذ تسهيلات بانکي به حداقل برسد که در پي آن روش جايگزيني چون مالکيت زماني (در طول بهره برداري پروژه ها) و سرويس آپارتمان ها و ويلا ها (قبل از ساخت)، در سايه حل مشکل مالي و تضمين بازگشت سرمايه و ... قطع وابستگي سرمايه گذاران به منابع بانکي و توجيه پذيري پروژه ها را به همراه خواهد داشت.

وي در ادامه با اشاره به مشوق هاي بخش سرمايه گذاري در صنعت گردشگري، اظهار داشت: يارانه سرمايه گذاراني که اعتبار ساخت پروژه را مستقل تامين کنند با پيگيري سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري و مصوبه هيات دولت ، به طور کامل پرداخت و گام موثري در جهت توسعه سرمايه گذاري در اين صنعت برداشته خواهد شد.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار