دارنده مدال نقره المپیک 1996 آتلانتا و عضو شورای شهر تهران گفت: قهرمانان ورزشی کشورمان در حوزه مدیریت شهر تهران سابقه روشن و درخشانی از خود به جای گذاشتند.

عباس جدیدی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران درباره پیرامون حضور قهرمانان ورزشی در شورای شهر تهران اظهار داشت: اگر به سابقه حضور قهرمانان ورزشی کشورمان در شورای شهر تهران مراجعه کنید متوجه خواهید شد که آنها نه تنها در ورزش بلکه در عرصه مدیریت نیز کارنامه درخشانی دارند.

وی ادامه داد: به طور مثال رسول خادم،علیرضا دبیر و هادی ساعی از جمله قهرمانان کشورمان هستند که علاوه بر کسب مدال های های مختلف در میادین بین المللی ،جهانی و المپیک توانستند با حضور موفق خود در مدیریت حوزه کلانشهر تهران از اعتبار ورزشی ها دفاع کنند.

دارنده مدال طلای جهان تصریح کرد: شهرتهران یکی از کلانشهر های جهان استو برای مدیریت آن باید در شاخه های مختلف از متخصصان مربوط به خود بهره گرفت به همین منظور مطمئن باشید حضور قهرمانان ملی ما در شورای  شهر که علاوه بر نگاه بین اللملی ازتفکرمدرن وانگیزه بالا برخوردارهستند نقش بسزایی در رشد و به روز شدن جامعه شهری  خواهد داشت.

کاندیدای احراز پست ریاست فدراسیون کشتی درباره برگزاری مجمع این فدراسیون گفت:متاسفانه برخی ها داشتند تیشه به ریشه کشتی می زدند چرا که مطمئن باشید پس از برگزاری مجمع ورزش اول کشور تعلیق می شد و اعتبار و حیثیتی که برای آن زحمات و تلاش فراوانی صورت گرفته بودبه سادگی ازدست می رفت.

وی با بیان این که خشت اول ازابتدا همان کج بنا شده بود عنوان کرد: در واقع ما با برگزاری مجمع در شرایطی که فیلا اعلام کرده اساسنامه فعلی فدراسیون کشتی ایران مورد تائید نیست و باید اصلاح شود بی جهت دولت آینده را وارد چالش می کردیم.

دارنده دو مدال برنز جهان اضافه کرد: برگزاری مجمع در وضعیت فعلی مثل چاپ اسکناس تقلبی است و به طور حتم کاری که غلط و غیر قانونی است هیچ گاه به سر منزل مقصود نخواهد رسید،از همین رو من هم مثل تمامی اهالی کشتی با انتخاباتی که قانونمند نباشد موافق نیستم.

وی درباره این که چه راه کاری برای عبور از این شرایط وجود دارد گفت: ما باید طبق اساسنامه کمیته بین المللی المپیک عمل کنیم یعنی باید ورزش از سمت و سوی سیاسی بودن فاصله بگیرد که این مسئولیت مهم بر عهده مسئولان ورزش کشوراست .

*وضعیت فعلی کشتی ناامید کننده است

جدیدی درباره وضعیت فعلی کشتی کشورمان اظهارکرد: در حال حاضر وضعیت کشتی واقعا تأسف آور و ناامید کننده است، هر کجا که نگاه می کنیم حاشیه وبی نظمی وجود دارد،عزل و نصب های بی جهت و بدون تدبیر،بی ثباتی در تصمیم گیری ها و مدیریت بدون برنامه از ویژه گی های مسئولان وقت ورزش اول کشور است البته آنها تقصیری ندارند وبه اعتقاد من کسانی که به چنین افردای ناکارآمدی مسئولیت می دهند مقصر اصلی هستند.

*رئیس فدراسیون شوم دیگر مشکل مالی نخواهیم داشت

پیشکسوت کشتی آزاد در پاسخ به این سوال که اگر وی رئیس فدراسیون شود چه برنامه ای را در دستور کارخود قرار می دهد گفت:من اعتقاد دارم درابتدا باید ساختار کمیته های مختلف فدراسیون ساماندهی شود یعنی با بررسی لازم به افردای توانمند مسئولیت داد و بعد از آنها خروجی و نتیجه مطلوب را انتظار داشت نه اینکه با سیستم باری به هر جهت پیش رفت.

وی با اشاره به اوضاع اقتصادی نامساعد فدراسیون تاکید کرد:اگر من رئیس فدراسیون شوم مطمئن باشید دیگر مشکل مالی نخواهیم داشت و با طرح هایی که دارم آرامش لازم را در فضای ورزش اول کشور ایجاد خواهم کرد.

*باید اهالی کشتی را زیر یک سقف جمع کنیم

جدیدی تصریح کرد: در صورتی که در رأس فدراسیون کشتی قرار گیرم ایجاد بستر مناسب برای پشتوانه ها و اهمیت به رده های سنی پایه در کنار فرهنگ سازی درست وصحیح در اولویت برنامه هایم قرار خواهد گرفت.

وی با بیان این که ناهمگونی که هم اکنون در کشتی آزاد و فرنگی وجود دارد پسندیده نیست عنوان کرد: ما باید از جزئی نگری فاصله بگیرم ،اهالی کشتی آزاد و فرنگی همگی جزء یک خانواده هستند و نباید آنها را جدا از هم بدانیم، در واقع ایجاد روزنه بین این دو رشته ما را هدف های بزرگ که همانا موفقیت کشتی ایران در عرصه های بین المللی است دور خواهد کرد.

جدیدی با بیان این که باید اهالی کشتی را زیر یک سقف جمع کرد تاکید کرد:ما باید از همه پتانسیل های موجود در کشتی استفاده کنیم یعنی حتی مربی سازنده ای که دورترین نقطه کشور مشغول به فعالیت است را فرا بخوانیم  و در صورت داشتن کارایی در تیم ملی از آن استفاده کنیم،نه این که کادرفنی فقط از یک سری مربیان خاص استفاده کند.ضمن آنکه بهره مندی از نظریات ،تجارب قهرمانان و بزرگان کشتی باید همیشه سرلوحه کار قرار گیرد.

وی با اشاره به این که باید از  هیات های کشتی به عنوان بازوان فدراسیون استفاده کرد اضافه کرد: مربیان خوب و سازنده بسیاری در ایران داریم که هیچ گاه فرصت به آنها داده نشده، باور کنید نه تنها اشکالی ندارد اگر در مسابقات مختلف برون مرزی  از این مربیان استفاده کنیم بلکه با اعتماد به آنها آینده کشتی را نیز تضمین خواهیم کرد.

جدیدی خاطرنشان کرد: باور کنید اگر با برنامه ریزی مناسب و منظم شرایطی را فراهم آوریم که هر دور رشته آزاد وفرنگی موازی با هم پیش روند مشکلات کشتی به حداقل خواهد رسید  و در نهایت هیچ حرف و حدیثی هم میان اعضای این دور رشته باقی نخواهند ماند./آق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار