استاندار مرکزی گفت:تلاش برای افزایش صادرات تولیدات صنعتی و معدنی مصداق عيني تحقق حماسه اقتصادي است

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، شعباني فرد در آيين تجليل از صنعتگران برتر استان مركزي افزود: بازاريابي و افزايش صادرات بايد اولويت برنامه هاي صنعت و معدن باشد.
وي ادامه داد: مديران تمامي واحدهاي صنعتي استان مركزي به رغم فشارها، توليد خود را حفظ و اجازه ندادند تحريم ها آن ها را از پاي درآورد.
استاندار استان مركزي اضافه كرد: در سال گذشته يك هزار و شش متقاضي ايجاد واحدهاي صنعتي در استان مركزي مجوز ساخت كارخانه دريافت كرده اند كه اين امر نشان از وجود ظرفيت هاي اين استان است.
وي بيان كرد: به لحاظ نقش ويژه صنعت و معدن در توليد ناخالص ملي، ارزش افزوده و بهبود فضاي كسب و كار، بايد فضاي مناسب براي تحقق اهداف بلند مدت و كوتاه مدت فراهم شود تا صنعت در شرايط مطلوب به سمت پيشرفت حركت كند.
رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزي نيز در اين آيين گفت: تقاضاي سرمايه گذاري صنعتي به مبلغ ۴۲ هزار ميليارد ريال و پيش بيني اشتغال ۶۰ هزار نفر سال گذشته در اين استان ثبت شده است.
عليرضا زاوشي ادامه داد: با وجود فشارها و تحريم ها ، صنعتگران و معدنكاران استان مركزي با تدبير و درايت تاثير منفي اين پيامدها را به حداقل رساندند و با حمايت ستاد استاني تسهيل در امور صنعتي پيگيري مشكلات حوزه اقتصادي و توليد در راس برنامه هاي استان بود.
وي بيان كرد: استان مركزي از مناطق برخوردار معدني كشور است كه از ۵۱ عنصر معدني شناسايي شده در ايران، منابع غني از ۳۴ ماده را دارد.
در اين آيين ازشركت هاي پاك وش، شيرهاي ساختماني ايران و شركت پارلو در بخش واحدهاي صنعتي و معدن خان آباد در بخش معادن كه عنوان برتر كشوري را بدست آورده بودند، تجليل شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.