ستاد توسعه معادن در استان‌ها به ریاست استانداران تشكيل مي شود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت ، معدن و تجارت در بخش معدن ، دولت مستقیم وارد شده و کارگروه توسعه بخش معدن را متشکل از وزرای مرتبط تشکیل داده تا بتواند به توسعه این بخش کمک کند.

وجیه‌الله جعفری در شیراز با بیان اینکه هم‌اینک سالانه بیش از 20 میلیون تن فولاد در کشور تولید می‌شود افزود : در زمینه کاشی و سرامیک هم امروز کشور 380 میلیون متر مربع تولید سالانه دارد در حالی که در سال 57 ، 12 میلیون متر مربع تولید داشتیم.

وی گفت : با توجه به آمارهای موجود و مقایسه وضعیت اقتصادی کشور در سال 1357 با سال 1392 در این مدت حجم سرمایه‌گذاری صنعتی از یک‌هزار میلیارد تومان به 136هزار میلیارد تومان، شمار پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی از 2 هزار مورد به 55 هزار مورد و میزان صادرات غیرنفتی از 4 میلیارد دلار به 136 میلیارد دلار رسیده است.

همچنین میزان تولید محصولات فولادی از یک میلیون تن به 31 میلیون تن در سال و تولید سیمان از 6 میلیون تن به بیش از 80 میلیون تن در سال افزایش یافته است.

جعفری اضافه کرد : رتبه ایران در مقایسه با سال 84 در بخش فولاد از 22 به 17 و در سیمان از 14 به پنج رسیده است.

وی گفت : اکنون برای هفت درصد مساحت کشور مجوز اکتشاف و استخراج معدن صادر و برای 23 درصد دیگر درخواست اکتشاف ارائه شده است./س

برچسب ها: ستاد ، توسعه ، معادن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.