همایش بزرگداشت آیت الله سید محمد باقر حکیم با حضور جمعی از مسئولان، علما، طلاب و پژوهشگران و همچنین خانواده این شهید در مرکز فقهی ائمه اطهار به همت شهرداری قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، در این مراسم که آیت الله محمد خاتمی خطیب جمعه تهران، فرمانده سپاه قم، امیر آبادی و حجت الاسلام آشتیانی نمایندگان مردم قم نیز حضور داشتند آیت الله حسینی بوشهری در خصوص شخصیت این شهید به سخنرانی پرداخت.
شهردار قم با اشاره به ضرورت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا از نام گذاری بلواری منشعب به بلوار پیامبر اعظم با عنوان شهید محمد باقر حکیم خبر داد.
در این همایش نیز یکی از فرزندان این شهید بزرگوار درباره نقش مهم ایشان توضیح داد و گفت:شهید محمد باقر حکیم همچون پرستویی مهاجر به خاطر حمایت از دین مهاجرت کرد و همه سختیها و دشواریها را تحمل کرد تا از دین خود پاسداری کند اما دشمنان نتوانستند چنین مجاهدتی را بپذیرند و او را به شهادت رساندند.
وی تصریح کرد:ایشان در بنیانگذاری حزب الدوه الاسلامیه نقش مهمی داشتند و ۲۳ سال برای مبارزات خود در قم زندگی کردند اما دست از تلاش های علمی و انقلابی خود برنداشتند و تا آخرین لحظه زندگی نیز به مبارزه پرداختند.
در این مراسم پیام رئیس مجلس اعلای عرق نیز قرائت شد و در پایان این مراسم نیز بلوار شهید حکیم کلنگ زنی شد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.