عضو کميسيون قضايي مجلس، گفت: لايحه جامع وکالت يک امر بينابيني است به طوري که بايد هم استقلال کانون وکلا حفظ شود و هم نظارت عاليه دستگاه قضايي در آن وجود داشته باشد.

"حميدرضا طباطبايي" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با لايحه جامع وکالت، اظهار داشت: اين لايحه از سوي قوه قضائيه تدوين و به دولت ارجاع داده شده است و در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

طباطبايي ادامه داد: در همين راستا تعدادي از نمايندگان مجلس طرحي را تدوين كرده‌اند که در آن به نقطه نظرات وکلاي دادگستري توجه بيشتري شده است.

وي با اشاره به اينکه برخي از وکلا با لايحه جامع وکالت موافق نيستند، تصريح کرد: با توجه به واقعيت‌هاي اجتماع و نقش نظارتي دستگاه قضايي با رعايت استقلال کانون وکلا جمع‌بندي کامل و جامعي از اين لايحه انجام خواهد شد.

 وي تصريح کرد: لايحه جامع وکالت يک امر بينابيني است به طوري که بايد هم استقلال کانون وکلا حفظ شود و هم نظارت عاليه دستگاه قضايي در آن وجود داشته باشد.

عضو کميسيون قضايي مجلس، در ارتباط با اينکه آيا تعرفه مشخصي براي وکلا وجود دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به آئين‌نامه‌هاي موجود، تعرفه‌ها متناسب با شرايط اقتصادي کشور، تعداد وکلا و نوع پرونده‌ها قابل تغيير است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: لایحه ، جامع ، وکالت ، استقلال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار