"جیمز کامی" نامزد سمت ریاست پلیس فدرال آمریکا اف بی ای روز سه شنبه در جلسه تایید صلاحیت خود در کمیته قضایی سنا، از برنامه جمع آوری اطلاعات که به دولت آمریکا این امکان را می‌دهد به طور مخفیانه تقریبا روی تمام فعالیت‌های اینترنتی و تماسهای تلفنی نظارت کند، دفاع کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، کامی گفت: با برنامه‌های جاسوسی مخفیانه آشنا نیست زیرا وی برای هشت سال در بخش خصوصی کار کرده و اطلاعات امنیتی را در اختیار ندارد.

اما وی از این برنامه ها دفاع کرد و گفت: من به طور کلی می‌دانم که جمع آوری اطلاعات و تحلیل آنها یک ابزار با ارزش را در زمینه مبارزه با تروریسم در اختیار دولت قرار می‌دهد. اف بی آی باید یک آژانس اطلاعاتی و هم یک آژانس مبارزه با جرائم باشد.

کامی افزود: در زمینه جمع آوری اطلاعات اف بی آی تحت محدودیت‌های مختلف قرار دارد و قضات فدرال روی این موضوع نظارت دارند.

ماه گذشته پس از افشاگری‌های ادوارد اسنودن، مامور سابق آژانس امنیت ملی آمریکا، دو برنامه جاسوسی محرمانه آمریکا شامل کنترل مکالمات تلفنی و بررسی اطلاعات اینترنتی فاش شد.

در جریان این جلسه کامی همچنین روش غرق مصنوعی را به عنوان شکنجه محکوم کرد و گفت: به عنوان یک فرد، یک پدر و یک رئیس فکر می‌کنم این روش نوعی شکنجه است و ما نباید این قبیل کارها را انجام دهیم.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا ماه گذشته کامی را برای جانشینی رابرت مولر به عنوان رئیس آینده اف بی آی معرفی کرد. کامی در دوران جورج بوش رئیس جمهور اسبق آمریکا معاون دادستان کل بوده است.

نامزد سمت ریاست اف بی آی خطاب به سناتورهای آمریکایی گفت: برنامه جاسوسی این نهاد مورد نظارت سختگیرانه برای تضمین عدم نقض حقوق حریم خصوصی افراد قرار می‌گیرد.

کامی روز سه‌شنبه در کمیته قضایی سنا که در حال بررسی انتصاب وی به عنوان رئیس پلیس فدرال آمریکا است، حاضر شد. در این جلسه دموکراتها و جمهوریخواهان هردو به طور مثبت درباره سوابق کومی در دولت آمریکا صحبت کردند.

کامی می‌گوید، قضات فدرال که روی برنامه جاسوسی دولت آمریکا نظارت می‌کنند، صرفا تشریفاتی هستند. اما وی موافقت کرد که با پاتریک لیهی رئیس کمیته قضایی سنا درباره ارتقای قوانین تجسسی همکاری کند.





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار