عضو حزب موتلفه اسلامي گفت: بنابر نظر مراجع عظام تقليد در برخي از مقاطع کار تشکيلاتي وجوب شرعي پيدا مي‌کند، در نتيجه تحزب گرايي و تشکيل حزب فراگير ضرورت دارد.

"محمدحسن ذاکري" عضو حزب موتلفه اسلامي در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران با اشاره به ضرورت تشکيل احزاب فراگير گفت: تحزب گرايي و شکل گيري احزاب فراگير که از واجبات بسط و گسترش نظام مردم سالاري ديني است، نيازمند تعيين سازو کار معين و تدوين قانوني جامع است.

عضو حزب موتلفه اسلامي تصريح کرد: بنا بر نظر مراجع عظام تقليد در برخي از مقاطع، کار تشکيلاتي وجوب شرعي پيدا مي‌کند، در نتيجه تحزب گرايي و تشکيل حزب فراگير ضرورت دارد.

ذاکري اظهار داشت: متاسفانه برخي از اشخاص و گروه‌ها پس از تکيه بر سرير قدرت، به جاي رونق دادن به کار تشکيلاتي، به مخالفت با تحزب گرايي مي‌پردازند و دليل اين امر، خودرايي و امتناع از همکاري با ساير تفکرها است.

عضو حزب موتلفه اسلامي ادامه داد: تعيين و تثبيت جايگاه احزاب موجب مي‌شود تا خلاءها و کاستي‌هاي موجود در برخي از قوا و سازمان‌ها به پاي نظام جمهوري اسلامي نوشته نشود و ميزان مسئوليت پذيري و پاسخگويي مسئولان برآمده از کار حزبي افزايش يابد.

ذاکري افزود: تشکيل حزب فراگير و منسجم از شکل‌گيري احزاب موسمي و خودساخته و بدون برنامه ،جلوگيري به عمل مي‌آورد.

عضو حزب موتلفه اسلامي در پايان خاطر نشان کرد: بلوغ سياسي مردم ايران، موجبات متمرکز شدن فعاليت‌هاي سياسي ملت را در قالب نظام تشکيلاتي فراگير، فراهم آورده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: احزاب ، تشکیلات ، تحزب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار