به منظور پاسخگویی به مردم در خصوص اطلاعات و خدمات مربوط به پرستاری صدای مشاور پرستار در آینده ای نزدیک راه اندازی می شود.

ابوالفضل جاریانی، رئیس انجمن پرستاری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: زمانیکه معاونت پرستاری در وزارت بهداشت تشکیل شد آموزش و ارائه خدمات با کیفیت بیماران و همراهان آنها را در سرلوحه کاری خود قرار داد .

وی با بیان اینکه باید پرستاری در جامعه و بیمارستان را از هم تفکیک کنیم افزود: بهترین راه این است که بتوانیم آموزش در خصوص مسائل بهداشتی درمانی و اقدامات مورد نیاز در خصوص مشکلات مربوط به هر بیماری را از طریق یک خط تلفن از طریق پرستاران در اختیار مردم قرار دهیم این موضوع نیازمند یک ساختار مشخص است که قطعا در ماه های آینده بتوانیم آن را راه اندازی کنیم و از این طریق پرستاران بتوانند جوابگوی اطلاعات مراقبتی به افراد باشند.

جاریانی با تاکید بر اینکه افراد از طریق این خط ارتباطی می توانند با پرستاران متخصص بیماری های مختلف ارتباط برقرار کنند و اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند عنوان کرد: که این خط ارتباطی مانند سامانه 1490 به نام صدای مشاوره پرستار است که قرار است طبق برنامه ابتدا در استانهای بزرگي مثل تهران به صورت پایلوت آغاز شود و در طول زمان در کل کشور گسترش پیدا کند، همچنین باید توجه داشت که ابتدا این سامانه مخصوص بیمارانی است که از بیمارستان ترخیص می شوند و بعد برای کلیه افراد جامعه تامین پیدا می کند. /ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار