مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس از دریافت 500 درخواست سرمایه گذاری در منطقه آزاد ارس در طی برگزاری چهارمین همایش بین المللی سرمایه گزاری آذربایجان خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، نجفی افزود: چهارمین همایش بین المللی سرمایه گزاری آذربایجان از مهمترین رویدادهای اقتصادی شمال غرب کشور بود و نتایج حاصل از آن قدرت تولید و صنعت کشور را ارتقاء خواهد داد.

وی افزود: علاقمندی به سرمایه گذاری در منطقه آزاد ارس در طی برگزاری چهارمین همایش بین المللی سرمایه گزاری آذربایجان موجب دریافت 500 درخواست از سوی سرمایه گذاران داخلی و خارجی گردید که امری امیدوار کننده و روحیه بخش است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به بررسی های بعمل آمده بعد از اتمام همایش سرمایه گذاری آذربایجان گفت: از بین 500 درخواست سرمایه گذاری در منطقه آزاد ارس 171 درخواست از سوی سرمایه گذاران داخلی و خارجی حائز شرایط سرمایه گذاری در این منطقه می باشند.

وی تصریح کرد: از بین افراد حائز شرایط 43 نفر سرمایه گذار خارجی و 128 نفر سرمایه گذار داخلی هستند.

نجفی در ادامه افزود: متقاضیان جهت سرمایه گذاری در منطقه آزاد ارس 35 نفر در حوزه صنعتی و تولیدی، 20 نفر در حوزه صادرات و واردات، 13 نفر متقاضی انبوه سازی و راه سازی، 16 نفر در حوزه در زمینه گردشگری و بیمه، 18 نفر در زمینه کشاورزی و ادوات، 14 نفر در حوزه صنایع غذایی و 12 نفر نیز در زمینه صنایع تبدیلی متقاضی سرمایه گذاری در این منطقه هستند.

نجفی اظهار داشت: در بین تقاضاهای مورد تائید حجم سرمایه گذاری داخلی به ارزش یک هزار و 536 میلیارد تومان و حجم سرمایه گذاری خارجی نیز 215 میلیون دلار می باشد.

نجفی در قسمت دیگر سخنان خود رایزنی با سفرای کشورهای ژاپن، آفریقای جنوبی، زیمباوه، لبنان و دیپلماتها و وابسته های بازرگانی کشورهای ساحل عاج، قرقیزستان، غنا، اندونزی، عراق، اسپانیا و روسیه را رضایت بخش دانست و گفت: این همایش موجب ارتقاء سطح مراودات و ارتباطات منطقه آزاد ارس با کشورهای شرکت کننده شد.

وی منطقه آزاد ارس را مستعد راه اندازی صنایع جدید با تکنولوژی های نوین دانست و گفت: زیرساخت های فعلی و در حال توسعه در ارس جوابگوی راه اندازی انواع فعالیت های صنعتی، تولید، پالایشگاهی و سایر حوزه ها می باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با بیان اینکه به جهت کمبود ظرفیت در سایت های صنعتی فعلی در ارس طرح ها و پروژه های با ارزش افزوده بیشتر و سودآور مورد تائید خواهند بود گفت: درخواست های دریافتی از این همایش بعد از بررسی توسط کارشناسان طی یک هفته آتی اعلام و با سرمایه گذاران تماس گرفته می شود.

صادق نجفی چهارمین همایش بین المللی سرمایه گزاری آذربایجان را قدرتنمایی دیگر ایران در برابر تهدیدها و تحریم ها عنوان کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم با تلاش شبانه روزی تحقق آفرین منویات مقام معظم رهبری برای دست یابی به حماسه اقتصادی باشیم./س

 

برچسب ها: همایش ، وصول ، آذربایجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.