محمد كامل عمرو وزير امورخاجه مصر نسبت به مكان استقرار محمد مرسي رئيس جمهور مخلوع اين كشور اظهار بي اطلاعي كرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛"محمد كامل عمرو" وزير امور خارجه مصر در مصاحبه با شبكه "سي ان ان"  اظهار داشت:حضور سربازان در خيابانها طي روزهاي اخير براي حمايت از نهادهاي حساس بوده واين افراد عناصر ضد اغتشاش نيستند.

وي در ادامه با بيان اينكه نظاميان طي روزهاي اخير به وظيفه نظامي خود عمل كردند ودر 48 ساعت اخير تلاش هايي در راستاي حمله به آنها صورت پذيرفته است افزود:از طريق صفحه تلويزيون صبر فرماندهان نظامي و دوستي آنها در قبال تظاهرات كنندگان ومطالباتشان ديده مي‌شود.

وزير امور خارجه مصر همچنين گفت:برخي از اموري كه در روزهاي گذشته به وقوع پيوست تاسف آور بود اما با اين وجود نظاميان سلاح هاي خود را به سوي آسمان گرفته وآن را متوجه تظاهرات كنندگان نكردند.

"كامل عمرو" ادامه داد:خشونت در هر شرايطي غيرقابل قبول است و من اعتقاد ندارم عناصر ارتش آتش خود را به سوي تظاهرات كنندگان مسالمت جو گشوده باشند.

وي در بخش ديگري از مصاحبه خود پيرامون اوضاع كنوني "محمد مرسي" اظهار كرد:"مرسي" در رفت وآمد وحركت آزاد نبوده اما با وي به شكل مناسبي برخورد مي شود وما بايد بدانيم كه اين اقدامات براي حفظ سلامتي رئيس جمهور مخلوع است.

"عمرو" همچنين با اظهار بي اطلاعي از مكان استقرار "محمد مرسي" بر برخورد مناسب نظاميان با وي تاكيد كرد.

وی در ادامه گفت : دولت جديد مصر دست خود را به سمت اخوان المسلمين دراز کرده است تا به جريان گفتگوها و روند سياسي جديد کشور ملحق شود. البته حالا اخوان المسلمين بايد تصميم بگيرد که آيا مي خواهد به اين روند ملحق شود يا خير. رهبري جديد مصر مصمم است بيشترين اجماع ممکن را بوجود بياورد.

وزير امورخارجه مصر همچنين در پايان مصاحبه خود با "سي ان ان" تصريح كرد:حزب آزادي وعدالت بايد صداي ده ها ميليون نفري كه به خيابانها آمدند را شنيده و مناسب اين است كه به آنها بپيوندد.


انتهاي پيام/
برچسب ها: عمرو ، مرسی ، کامل ، مصر ، خبر ، حزب ، خارجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار