رئیس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن و مدیر بخش محافل و مراسم بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن به تشریح برنامه های شورای عالی قرآن در نمایشگاه قرآن پرداخت.

محمد تقی میرزاجانی در گفتگو با خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران در تشریح برنامه های شورای عالی قرآن در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن گفت: امسال شورای عالی قرآن در یک همکاری گسترده با دستگاه های مختلف قرآنی کشور ، برنامه های ویژه را برای بازدید کنندگان در نظر گرفته است.

وی با اشاره به برخی از برنامه های مدون شده ی شورای عالی قرآن تصریح کرد: معرفی فعالیت ها و آثار شورای عالی قرآن، معرفی طرح ارزیابی قاریان و مدرسان قرائت قرآن کریم، معرفی کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم، معرفی پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی قرآن، ارائه گزارش ها و سفرهای انجام شده، همراه با ستارگان آسمان قرائت و حفظ قرآن کریم و همچنین برنامه پخش زنده تلاوت قرآن کریم پس از افطار از رادیو قرآن، مهم ترین برنامه های غرفه شورای عالی قرآن است.

وی همچنین به کرسی تلاوت قرآن و اذان در موعد مغرب اشاره کرد و اظهار داشت: هر شب کرسی تلاوت قرآن و اذان نیز توسط قاریان و اساتید قرآنی کشور برگزار می شود که پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم در موعد مغرب، اذان مغرب نیز توسط قاری میهمان اجرا خواهد شد.

وی در ادامه افزود: روز شنبه جعفر فردی، یکشنبه مصطفی یادگاری، قاریان ممتاز و دوشنبه استاد عادلی قاری بین المللی قرآن در این کرسی آیاتی از قرآن را تلاوت کردند و پنجمین کرسی تلاوت نیز روز چهارشنبه 19 تیر ماه با میزبانی از سعید پرویزی قاری بین المللی در موعد مغرب برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: کرسی تلاوت قرآن در موعد مغرب که از ابتدای روز برپایی نمایشگاه اجرا شده در غرفه مشترک شورای عالی قرآن و بخش مراسم و محافل نمایشگاه برگزار و به صورت زنده از رادیو قرآن پخش می شود.

میرزاجانی در پایان خاطر نشان کرد: غرفه امسال شورای عالی قرآن، با بیشترین متراژ در سال های اخیر، ابتدای راهرو ورودی نمایشگاه قرار داشته و از چند بخش تشکیل می شود./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار