معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار ریگان گفت: به دلایل نامشخص‌ و نبود اداره محیط زیست در ریگان گربه وحشی کاراکال‌ تلف شد‌.

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران ؛ محمد‌صادق داد‌الله‌پور امروز اظهار داشت: دو روز قبل گونه‌ای از گربه وحشی کاراکال از گونه‌های در حال انقراض در ریگان و استان کرمان از تله‌ها ‌گرفتار شده رها‌سازی و در همان ساعات اولیه تحویل محیط زیست شهرستان بم شد‌.

وی افزود: این گربه وحشی که از ناحیه پا آسیب دیده بود، برای مداوا به اداره محیط زیست بم تحویل‌ شد، اما‌ به دلیل نامشخص ‌تلف شد که اداره محیط زیست جسد این حیوان را به اداره کل برای شناسایی گونه تحویل دادند‌.

داد‌لله‌پور عنوان کرد: این حیوان در زمان رهاسازی در ریگان از سلامتی خوبی برخوردار بود که ‌اگر اداره محیط زیست در این شهرستان وجود داشت، شاهد اینگونه حادثه‌ نبودیم.

وی گفت: زیستگاه‌های شهرستان ریگان دارای انواع گونه‌های نظیر شغال، کفتار، خرگوش، جبیر‌، خرس آسیایی، پلنگ، روباه و پرندگانی شامل کبک، بلبل، پرستو، بلدرچین، تیهو، دراج و پرندگانی مهاجر مانند هوبره و ... است که نیاز به حفاظت دارند‌.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار ریگان اذعان داشت: طی چند ماه گذشته دامداران شهرستان از مشاهده نوعی حیوان که شبیه به پلنگ بود در منطقه خبر دادند که کارشناسان محیط زیست این موضوع را رد کرده و اذعان داشتند که آنها نوعی عروسک هستند‌.

وی تصریح کرد: در صورت عدم رسیدگی به زیستگاه‌های شهرستان ریگان شاهد از بین رفتن این گونه‌های نادر و در حال انقراض در شهرستان هستیم.

داد‌الله‌پور افزود: گربه وحشی کاراکال از گونه‌های جانوری در معرض خطر انقراض است و در فهرست اول کنوانسیون بین‌المللی حفظ گونه‌های محیط زیست و منع تجارت سایتیس قرار دارد. 

وی خاطرنشان کرد: این نوع گربه وحشی‌ بیشتر در مناطق بیابانی و نیمه‌بیابانی زندگی می‌کند و در شهرستان‌های بم، قلعه‌گنج، جیرفت و ریگان مشاهده شده است.

برچسب ها: تلف ، گربه ، نادر ، وحشی ، کاراکال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار