هزاران اسپانيايي در اعتراض به فساد دولتي در شهرهاي مختلف اسپانيا تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلويزيوني يورونيوز، صدها تظاهرکننده در برابر مقر حزب مردم اسپانيا در مادريد تجمع و مخالفت خود را با فساد دولتمردان اعلام کردند.
اين تجمع پس ازانتشار اسناد جديدي از فساد مسئولان دولت از جمله ماريانو راخوي نخست وزير اين کشور صورت گرفت. 
معترضان شعار مي دادند "راخوي، استعفا" و "راخوي، زندان" . تجمعات مشابهي در همه شهرهاي بزرگ کشور برگزار شده بود.
يکي از تظاهرکنندگان گفت : ما در وضعي غيرقابل تحمل قرار گرفته ايم و به آخر خط نزديک شده ايم. دولتي تبهکار کشور را هدايت مي کند که ساختاري جنايي يعني حزب مردم از آن حمايت مي کند. در نتيجه سيستمي فاسد را محکوم مي کنيم که ديگر نمي تواند دوام آورد.
يکي ديگر از معترضان گفت : ما بيش از شش ميليون بيکار هستيم. شاهد فرار گسترده مغزها  هستيم. دانشجويان تحصيلکرده و با مهارت بالاي زيادي در  دانشگاهها هستند که مي خواهند مهاجرت کنند. ديگر بس است.
در اسناد جديدي که در روزنامه ال موندو منتشر شده است، نام ماريانو راخوي مشاهده مي شود. در حالي که وي در سال 1999 هنوز وزير کابينه بود پول 
نقد دريافت کرده بود. به نوشته اين روزنامه شرکتهاي خصوصي مبلغ دوازده  ميليون يورو به ماريانو راخوي در دولت خوزه ماريا ازنار نخست وزير  سابق پرداخته اند.
لوئيس بارسناس خزانه دار سابق حزب مردم که در حال حاضر در بازداشت  به سر مي برد، اذعان کرده است به اين حسابها رسيدگي مي کرده است. 
 اسپرانزا آگوئيره رئيس حزب مردم در منطقه مادريد گفت: اگر تخلفاتي در تامين مالي صورت گرفته است بايد آن را پذيرفت و  با صداقت آن را به شهروندان اسپانيايي توضيح داد. 
ماريانو راخوي سکوت  اختيار کرده است. مسئولان مرکزي حزب مردم در بيانيه اي اين قضيه را به کلي تکذيب کرده اند. 








اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار