مدیر پروژه میدان نفتی آذر در شرکت ملی حفاری ایران گفت: دومین دستگاه حفاری سنگین 35 فتح، از روز سه شنبه به منظور شتاب بخشی در روند انجام پروژه حفاری در محل میدان نفتی آذر مستقر شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، ˈمهران مفرشیˈ اظهار کرد: در چارچوب شتاب بخشی به روند تکمیل چاه های نفت و گاز و همچنین توسعه میدان نفتی آذر، با هماهنگی شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت (اویک)، افزایش دکل های حفاری در دستور کار شرکت ملی حفاری ایران قرار دارد.

وی افزود: بر اساس قرارداد منعقد شده میان شرکت ملی حفاری و شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت، حفاری هفت حلقه چاه توسعه ای و توصیفی در این میدان به صورت کلید در دست(مهندسی، پشتیبانی، تامین کالا و مواد، اجرای عملیات حفاری و ارایه خدمات فنی و مهندسی) به ملی حفاری واگذار شده است.

مفرشی مجموع متراژ حفاری در این هفت حلقه چاه را 31 هزار و 500 متر اعلام کرد و گفت: هم اکنون حفاری نخستین حلقه چاه این میدان با استفاده از دستگاه حفاری پیروز یک در عمق بیش از 1750 متری در دست انجام قرار دارد.

وی یادآوری کرد: نخستین حلقه چاه اکتشافی این میدان هم با استفاده از دستگاه حفاری 48 فتح و به همت متخصصان شرکت ملی حفاری ایران انجام شده است.

مفرشی توضیح داد: لایه های نفتی و گاز میدان آذر یکی از پیچیده ترین لایه های نفتی در منطقه است که حفاری در آن ها کاری دشوار به شمار می رود، علاوه بر این که حفاری در آن به محاسبات بسیار دقیق مهندسی نیز نیاز دارد.

چندی پیش مدیرعامل شرکت اویک، هدف از اجرای پروژه توسعه میدان نفتی آذر را تولید 65 هزار بشکه نفت خام سبک با API 32 اعلام کرده و گفته بود: قرارداد 1.9 میلیارد دلاری توسعه میدان نفتی مشترک آذر در غرب ایران مهر سال 90 با کنسرسیوم داخلی شامل شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت ایران (اویک) و صندوق سرمایه گذاری بازنشستگی صنعت نفت امضا شد.

ˈرکن الدین جوادیˈ افزود: تولید نفت از میدان آذر به صورت زودهنگام در مدت 36 ماه آینده به 30 هزار بشکه در روز و در مدت 55 ماه به روزانه 65 هزار بشکه می رسد./س
برچسب ها: دستگاه ، آذر ، مستقر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.