کاپیتان تیم ملی بسکتبال جوانان تاکید می کند: در جام جهانی فهمیدیم که بسکتبال به تمرینات واقعا بیشتری نیاز دارد و ما هر چه که هستیم کافی نیست. تنها باید امکانات و برنامه بهتری داشته باشیم.

سجاد مشایخی کاپیتان تیم ملی بسکتبال جوانان در بازگشت از جام جهانی چک به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران از تجربه رویارویی با قدرتهای بزرگ جهان گفت: جام جهانی تجربه واقعا بزرگی بود.تجربه روبرو شدن با یک دنیای دیگر بسکتبال و کسانی که واقعا سرتر از ما هستند.

وی در مورد بازیها توضیح داد: آرژانتین در روز اول بازیها ما را دست کم گرفته بود و با تصور برنده بودن برنامه خاصی برای کار ما نداشت. از طرفی ما هم شروع واقعا خوبی داشتیم که با وجود بد کار کردن در انتهای بازی، باعث بردمان شد اما در روزهای بعد انرژی تیم تحلیل رفت. البته از نظر شرایط بازی روز به روز بهتر می شدیم.

از یک سالن 3 هزار نفری به سالن 17 هزار نفری رفتیم

رئیس فدراسیون بسکتبال اعتقاد داشت تیم جوانان باید مقابل چک و برزیل هم برنده می شد. کاپیتان تیم ملی تاکید می کند: در بازی با چک واقعا بدشانسی آوردیم. قبل از آن در یک سالن کوچک دو تا سه هزار نفری بازی می کردیم اما در مقابل چک به یک سالن بزرگ 17 هزار نفری منتقل شدیم که واقعا جو آن روی کار بازیکنان تاثیر داشت. من هم قبول دارم که باید چک و برزیل را می بردیم چون از این دو تیم بهتر بودیم اما در دیدار با برزیل هم برای اولین بار بود که ساعت 8:30 دقیقه صبح بازی می کردیم و بدنهایمان هنوز خواب بود. با وجود اینکه همیشه در کوارتر چهارم بهتر عمل می کردیم مقابل برزیل دیر استارت زدیم و نتیجه هم از دست رفت.

مشکل قابل توجه بازیکنان ایران ضعف بدنی بازیکنان بود. مشایخی اشاره می کند: ما وقت زیادی برای آماده سازی بدنی نداشتیم و تیمهای حریف هم از نظر فیزیکی و آمادگی واقعا قوی تر بودند حتی از عضلات بازیکنان آنها مشخص بود که بهتر می توانند کار کنند.

خودم درخواست تعویض می دادم

وی در مورد تعویضهای خود توضیح داد: هیچ مشکلی در جریان بازیها وجود نداشت و گاهی در دقایقی که تعویض می شدم به خاطر درخواست خودم از روی خستگی بود. به خصوص در بازیهای سخت که انرژی نداشتیم و حاتمی مربی تیم از شرایط بدنی ام سوال می کرد. اگر انرژی لازم را نداشتم اجازه استراحت بیشتری می داد. به هر حال بازیکنان اصلی فشار شدیدی را در دیدارهای پشت سر هم تجربه می کردند اما بازیکنان ذخیره هم خیلی خوب جواب می دادند و گاهی با ورود به زمین بهتر از نفرات اصلی بازی می کردند. 

مشایخی در مورد درسهای جام جهانی برای بازیکنان جوان پاسخ می دهد: با رفتن به این بازیها فهمیدیم که بسکتبال واقعا به تمرینات بیشتری نیاز دارد و چیزی که هستیم کافی نیست. در حقیقت ما هیچ چیز نیستیم و باید اهداف واقعا بزرگی داشته باشیم. هدفگذاری و برنامه ریزی کنیم و کار خود را به نسبت آن بیشتر کنیم تا سطحمان را بالا ببریم. ضمن اینکه باید بازیهای تدارکاتی بیشتری با تیمهای بزرگ داشته باشیم چون توانایی کارهای بزرگ را داریم. همین که از گروه خود صعود کردیم نشان می دهد که توانایی ان وجود دارد تنها باید امکانات بیشتر شود. 

نباید بازیکنان جوان را رها کنند

بازیکن تیم ملی جوانان تاکید کرد:ما باید به بسکتبال سطح اول جهان غبطه بخوریم اما به هر حال این تیمها هم از فضا نیامده اند و قابل دسترسی هستند. از تمام کسانی که برای تیم در جام جهانی زحمت کشیده اند به خصوص کادر فنی تشکر می کنم و اتمیدوارم این بازیکنان بعد از جام جهانی به حال خود رها نشوند. وقتی این نفرات نتیجه می گیرند یعنی توانایی خوبی دارند و باید باز هم به آنها رسیدگی شود.

وی اضافه می کند:  امکانات بیشتر به بالاتر از فدراسیون برمی گردد که باید بودجه و شرایط مناسب را در اختیار بسکتبال قرار دهند تا فدراسیون هم براساس آن برنامه تدارکاتی بهتری برای تیمها داشته باشد. فدراسیون در حد توان خود برای ما کار کرد و از این بابت هم ممنونیم اما اگر امکانات بیشتر بود نتیجه بهتری هم می گرفتیم./آق
برچسب ها: مشایخی ، جوانان ، بسکتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار