مشاور رئيس دانشگاه آزاد گفت: اسلامي‌شدن دانشگاها راهي براي رسيدن به پيشرفت و بهبود فضاي اجتماعي، فرهنگي و سياسي جامعه است.

" محمد حسين پرکره" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه  خبرنگاران با اشاره به اسلامي‌کردن دانشگاه‌ها اظهار داشت: اسلامي‌کردن دانشگاه‌هاي در دو فضاي ماهوي و شکلي صورت مي‌گيرد.

وي با بيان اينکه نبايد اسلامي کردن دانشگاه را به ابعاد فيزيکي آن محدود کنيم،‌ گفت: طرح مسائلي چون تفکيک جنسيتي در واقع تنها به ظواهر اکتفا  کرده و توجه‌اي به محتواي اسلامي آن ندارد.

پرکره به اسلامي کردن دانشگاه‌ها در فضاي ماهوي و محتوايي اشاره و تصريح کرد: علوم انساني ما نشات گرفته از ترجمه کتب غربي است در صورتي که اساتيد ما بايد به دروسي با محتواي انقلاب اسلامي، اخلاق اسلامي و وصاياي حضرت امام (ره) توجه ويژه داشته باشند تا بتوانيم در محتوا به بومي‌سازي و دانشگاه اسلامي برسيم.

وي با با تاکيد بر اينکه متاسفانه شاهد نظريه پردازي نوانديشاني هستيم که با ادعاي روشنفکري خواستار زدودن فرهنگ اسلامي از دانشگاه‌ها هستند، بيان داشت: اگر کارآمدي در جامعه اثبات شود و کشور فضاي اسلامي به خود بگيرد قطعا مي‌توان به مدينه فاضله مورد نظر رهبر کبير انقلاب دست يافت.

مشاور رئيس دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: اسلامي شدن دانشگاها در واقع راهي براي رسيدن به پيشرفت و بهبود فضاي اجتماعي، فرهنگي و سياسي جامعه است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: دانشگاه ، اسلامی ، آزاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار