افراد مبتلا به دیابت که در صورت دیابت آموزش ندیده باشند قادر به تشخیص روش صحیح روزه داری نبوده بنابراین احتمال ابتلا به عوارض ناشی از ابتلا به دیابت در آنها افزایش می یابد.

اسداله دجب رئیس انجمن دیابت ایران در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران آموزش برای افراد مبتلا به دیابتی که تمایل به روزه داری در ماه مبارک رمضان دارند را ضروری دانست و گفت: افراد مبتلا به دیابت که در مورد دیابت آموزش های لازم را ندیده باشند قادر به تشخیص روش صحیح روزه داری نبوده و به دلیل کنترل نکردن قند خونشان به عوارض ناشی از ابتلا به دیابت از جمله(نوروپاتی مشکلات چشمی نارسایی قلبی و کلیوی) مبتلا می شوند.

وی در ادامه ضمن اشاره به فواید آموزش برای مبتلایان به دیابت گفت: افراد دیابت که دوره های آموزشی را گذرانده باشند خود تشخیص می دهند که در کدام گروه دیابت قرار داشته و باید به چه صورت روزه بگیرند تا قند خونشان از کنترل خارج نشود.

رجب یادآور شد: افراد مبتلا به دیابت باید قبل از ماه مبارک رمضان با پزشک متخصص غدد مشورت کرده و دوز داروهای خود را تغییر دهند و نوع و رژیم غذایی خود را در وعده افطار و سحر را نیز تحت نظر پزشک تعیین کنند./ع2

برچسب ها: دیابت ، آموزش ، روزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.