حذف کنکور در قالب عملکرد کار گروه ماده 4 متشکل از وزیر علوم وزیر آموزش و پرورش، وزیر بهداشت و سازمان سنجش دانشگاه آزاد و پیام نور صورت می گیرد و بدون هماهنگی با آن حذف کنکور امکان پذیر نیست.

دکتر رضا صابری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: انجام قانون حذف کنکور در چار چوب ملاحظات کار گروه ماده 4 صورت می گیرد و اعضای این کار گروه هستند که مشخص می کنند چه دانشگاهی تا چه حد پذیرش بدون کنکور داشته باشد.

وی تصریح کرد: در سال 91 کار گروه ماده 4 مشخص كرد که 5000 رشته محل دانشگاهی پیام نور نیازی به کنکور ندارد همچنین در تعدادی از دیگر دانشگاه ها، اما تصمیم نهایی پیرامون حذف کنکور در مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور  باید در کار گروه ماده 4 مطرح شود و این اعضای کار گروه هستند که تصمیم نهایی را پیرامون حذف کنکور در این دانشگاه می گیرند.

وی با بیان اینکه اقدام خودسرانه دانشگاه پیام نور در حذف کنکور در 10 هزار رشته محل قانونی نیست خاطرنشان کرد: در مرداد ماه سال جاری سازمان سنجش مشخص می کند که چه رشته محل هایی نیاز به کنکور ندارند و دانشگاه های متقاضی می توانند پس از آن درخواست خود را برای حذف کنکور اعلام نمایند./ع2
برچسب ها: کنکور ، سنجش ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار