آیت‌الله مکارم شیرازی دلیل وقوع درگیری‌ها و اختلافات در کشورهای اسلامی را وسوسه‌های دشمنان ذکر کرد و خواستار برطرف شدن این اختلافات در ماه مبارک رمضان شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله مکارم شیرازی در اولین جلسه درس تفسیر که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار کرد: ای کاش در این ماه رمضان، گروه‌های درگیر در کشورهای اسلامی اسلحه‌های خود را به زمین می‌گذاشتند و اختلافاتشان را با مذاکره حل می‌کردند.

وی تاکید کرد: امروز بر اثر وسوسه‌های اجانب، کشورهای اسلامی میدان جنگ برادران با هم شده است و در سوی دیگر اسرائیل، آمریکا و اروپا امن و امان است و در سوریه، مصر، عراق، بحرین، پاکستان و... آتش به پا شده است.

این مرجع تقلید با تاکید بر لزوم حل اختلافات بین مسلمانان با بهره گیری از آیات قرآن کریم اظهار کرد: آیا نباید بیدار شویم. در ماه رمضان، قرآن زیاد خوانده می‌شود و قرآن می‌گوید اگر دو برادر با یکدیگر دچار اختلاف شدند دیگران بین اینها را اصلاح کنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: نباید اجازه داد کشورهای اسلامی به ویرانه‌ای تبدیل شوند و آتش آنها را بسوزاند.

به اعتقاد آیت‌الله مکارم شیرازی، مقاومت انسان در برابر گرسنگی و تشنگی باعث می‌شود آدمی بتواند در مقابل وسوسه‌های شیطانی هم ایستادگی کند. کسانی که بر مرکب تقوا سوار شده باشند می‌توانند در مسیر پر پیچ و خم زندگی به سلامت به مقصد برسد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه فواید روزه زمانی به طور کامل به انسان می‌رسند که روزه او هم کامل باشد تصریح کرد: زبان، گوش و چشم انسان باید روزه باشند و آدمی در این ماه باید از دیدن و شنیدن حرام و غیبت کردن و توهین به دیگران پرهیز کند./س

برچسب ها: قم ، دشمن ، وسوسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.