ازطرح افزایش تولید روزانه ٣٠ هزار بشکه‌ای میدان نفتی هنگام با حضور رییس جمهور بهره برداری شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران بندر عباس رییس فلات قاره منطقه قشم گفت : با بهره برداری ازاین طرح، تولید روزانه میدان مشترک هنگام به ٣٠ هزار بشکه در روز افزایش می یابد.
یارویسی، از جمله امتیازهای این طرح را اجرا و توسعه میدان به دست پیمانکاران ایرانی، تولید سبک‌ترین و بهترین نفت صادراتی ایران و ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز در منطقة قشم برای توسعه میادین توسن، تفتان و هرمز اعلام کرد.
همچنین با بهره‌برداری از مرحله های بعدی این طرح ، روزانه ٨٠ میلیون فوت مکعب گاز تولید می شود و امکان افزایش آن تا ١٦٠ میلیون فوت مکعب در روز نیز وجود دارد.
میدان هنگام در تنگة هرمز و در بخش شرقی خلیج فارس که حدود ٨٠ درصد آن در آب‌های ایران و باقی مانده در ناحیه دریایی عمان واقع است.
این میدان در ٤٠ کیلومتری جنوب جزیره قشم، ٣٠ کیلومتری جزیره هنگام و ٧٠ کیلومتری خط ساحلی ایران قرار دارد.
این میدان بیش از ٧٠٠ میلیون بشکه نفت و حدود ٢ تریلیون فوت مکعب گاز درجا دارد و بیست‌وسومین میدان مشترک نفت و گاز کشوربا کشورهای همسایه است.
شرکت نفت فلات قاره ایران طرح احداث تاسیسات لازم برای بهره‌برداری فوری از این میدان را در دستور کار خود قرار داد و توانست با نزدیک به ٢ سال کار شبانه‌روزی و با بهره‌گیری از توان و تجربه متخصصان خود در اردیبهشت‌ماه سال ١٣٨٩ بهره‌برداری از این میدان را با ظرفیت تولید روزانه ٤ هزار بشکه نفت خام آغاز کند.
مرحله تولید زودهنگام میدان مشترک نفتی هنگام شهریور 89 گشایش یافت با این وجود اکنون تولید نفت از این میدان مشترک در قلب خلیج فارس با افزایش حدود چهار برابری به حدود 30 هزار بشکه در روز رسیده است./ع

برچسب ها: افزایش ، تولید ، هنگام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.