محفل انس با قرآن در حضور رهبر معظم انقلاب + صوت

همزمان با اولین روز از ماه مبارك رمضان، ماه نزول قرآن، با حضور رهبر معظم انقلاب به مدت بیش از سه و نیم ساعت محفل انس با قرآن برگزار شد..

به گزارش گروه چند رسانه ای باشگاه خبرنگاران در این محفل نورانی كه آكنده از عطر و معنویت قرآن بود، حافظان، قاریان و اساتید قرآنی، آیاتی از كلام الله مجید را تلاوت كردند و گروههای جمع خوانی نیز در فضیلت رمضان كریم، به مدح و ثنای پروردگار پرداختند.
رهبر انقلاب اسلامی در سخنانی در این مراسم تلاوت و تجوید و حفظ قرآن را مقدمه رسیدن به جامعه قرآنی مطلوب دانستند و تأكید كردند: باید در جامعه اسلامی هدایت قرآنی و سبك زندگی اسلامی حاكم باشد.
حضرت آیت الله خامنه ای قرائت و حفظ قرآن را زمینه ساز فهم قرآن و تخلق به اخلاق قرآنی دانستند و افزودند: باید فرهنگ جامعه اسلامی منطبق با اخلاق قرآنی و دستورات معصومین (علیهم السلام) باشد.
ایشان با اشاره به برخی تلاشها برای متأثر كردن فرهنگ و سبك زندگی و روابط اجتماعی جامعه از فرهنگ غربی خاطرنشان كردند: تبعیت اكثریت مردم دنیا از فرهنگ غرب ملاك و دلیلی برای تبعیت از این فرهنگ در جامعه اسلامی نیست.
رهبر انقلاب اسلامی تأكید كردند: در جامعه اسلامی بایستی هدایت و معیارهای قرآنی مورد تبعیت قرار گیرند.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: دین، عقل سلیم و گفتار معصومین (علیهم السلام) معیارهای قرآنی هستند كه باید در جامعه اسلامی ملاك پیروی و تبعیت باشند.
ایشان با اظهار خرسندی از توجه بیش از پیش جوانان و علاقمندی آنان به قرآن و تلاوت و حفظ آن خاطرنشان كردند: همه آحاد جامعه باید با قرآن ارتباط برقرار كنند زیرا قرائت و فهم قرآن مقدمه تدبر در آن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.