معاون میراث فرهنگی کشور از ثبت آیین سفره افطار ایرانی در فهرست میراث ملی و رونمایی از لوح ثبتی این آیین با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری آتوسا مومنی گفت: این مراسم ساعت 19 روز جمعه (21 تیرماه) در مجموعه فرهنگی-تاریخی نیاوران برگزار می شود.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه آیین سفره افطار ایرانی با تایید شورای فنی سیاستگذاری ثبت به فهرست میراث ملی افزوده شده است، یادآور شد: این آیین با هدف تکمیل سنت ها و دایره المعارف مربوط به میراث معنوی جشن رمضان، در فهرست میراث ملی جای گرفته است.
 
معاون میراث فرهنگی کشور اظهار داشت: با توجه به اینکه ثبت کلیه آیین ها، مراسم و سنت های ماه رمضان به عنوان میراث معنوی و مذهبی ارزشمند در دستور کار این معاونت قرار گرفته است، ثبت سفره افطار ایرانی در فهرست میراث ملی در اولین روزهای این ماه مبارک با همکاری و تلاش همکاران و متخصصان این حوزه میسر شد.
 
مومنی گفت: همچنین در این روز سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میزبان جمعی از ایتام  با برپایی سفره آسمانی افطار در مجموعه فرهنگی-تاریخی نیاوران خواهد بود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار