انسان‌ها از بسیاری جهات با هم تفاوت دارند. این تفاوت در گروه‌های خونی آنها نیز وجود دارد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، فردی كه گروه خونی A مثبت دارد، نمی‌تواند از فردی با گروه خونی B منفی خون بگیرد زیرا در این صورت بدنش به شدت واكنش نشان می‌دهد

گروه خونی O

گروه خونی O، قدیمی‌ترین و رایج‌ترین گروه خونی است كه از 50 هزار سال پیش تاكنون در رگ‌های انسان‌ها جریان داشته است. بررسی‌ها نشان داده‌اند گروه خونی انسان‌های اولیهO بوده و با توجه به اینكه آنها بیشتر گوشتخوار بوده‌اند، پس بدنشان با این ماده غذایی سازگار شده است.

گروه خونی A

این گروه خونی از حدود 20 هزار سال پیش یعنی از زمانی كه كشاورزی رونق گرفت، پدیدار شد. كشاورزان زندگی خود را از طریق شكار، دامپروری و زراعت می‌گذراندند و گروهی زندگی می‌كردند و فعالیت فیزیكی آنها به نسبت كمتر از پیشینیان خود بود.

گروه خونی B

میزان سازگاری افراد دارای این گروه خونی با هر نوع آب‌وهوا بسیار بالاست و به‌طور كلی از سیستم ایمنی، عصبی و فیزیكی خوبی برخوردارند.

گروه خونی AB

تعداد دارندگان این گروه خونی چندان زیاد نیست. تقریبا هزار سال است كه این گروه خونی به وجود آمده و می‌توان گفت تركیبی از 3 گروه خونی است. گروه خونی AB می‌تواند از هر 3 گروه دریافت داشته باشد اما فقط می‌تواند به گروه خونی خود خون اهدا ‌کند./س

برچسب ها: گروه ، خونی ، دانستن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.