"گذشته" هم برای من که فیلم برداری آن را بر عهده داشتم و هم برای سینمای ایران در مجموع یک اتفاق مهم و استثنایی به حساب می آید.

باشگاه خبرنگاران- "گذشته" هم برای من که فیلم برداری آن را  بر عهده داشتم و هم برای سینمای ایران در مجموع یک اتفاق مهم و استثنایی به حساب می آید، مهم نه به این دلیل که در فرانسه و با سرمایه خارجی ساخته شده یا بازیگران صاحب نام فرنگی در آن ایفای نقش می کنندو حتی نه به دلیل حضور در مسابقه جشنواره فیلم کن و استقبال منتقدان و صاحب نظران شناخته شده سینمای جهان، که فیلم را در کنار مهم ترین آثار تولید شده در سال گذشته قرار می دهند و غالبا در مواردی برتری هایی برایش قائل می شوند.

مهم و استثنایی به این دلیل که گذشته هم زمان با جشنواره کن در سیصد و اندی سالن به نمایش در می اید و در کم تر از دو هفته  از مرز چهارصد سالن فراتر می رود و در همین زمان کوتاه نزدیک به نیم میلیون نفر به تماشایش می نشینند ازاین نظر نقطه نظر گذشته برای سینمای ایران و همچنین برای من که عضو کوچکی از این سینما هستم و نقش کوچکتری هم در این فیلم داشته ام مهم و استثنایی به حساب می اید.

فیلم "گذشته" به طریق دیجیتال و با دوربین  ARRIALEXAM و با رزولوشن 4K و با سیستم؟ فیلم برداری شده عمدتا برای حرکت های دوربین از دالی و تراولینگ استفاده کردیم و سکانس هایی هم اصطلاحا با دوربین روی دست فیلم برداری شده گروه فیلم برداری  ده نفر و همگی فرانسوی بودند حدود دو برابر گروه فیلم بداری در  ایران.

 امیدوارم عمری باقی باشد و امکان نمایش فیلم در ایران به دور از تحولات و دگرگونی هایی که به دلایل گوناگون پدیدار می شوند و هم چنین بی تاثیر از اعمال سلایق فردی و برخوردهای تنگ نظرانه فراهم آید تا بتوانم در نشستی حضوری مفصلا به مختصات تصویر پردازی و ویژگی های ساختاری این تجربه بسیار متفاوت بپردازیم./ي2

منبع:ماهنامه صنعت سينما.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار