دبیر شورای عالی حوزه های علمیه غفلت از یاد خداوند تبارک و تعالی را عامل انحراف انسان دانست و تاکید کرد: فردی که یاد خدا باشد در حقیقت یاد خودش بوده و به خودش سود می‌رساند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله رضا استادی، دبیر شورای عالی حوزه علمیه در نخستین روز از ماه مبارک رمضان در جمع اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم با بیان این‌که امروزه مراجع متعددی وجود دارند و هر فردی باید براساس فتوای مرجع خود عمل ‌کند، گفت: نظر بیشتر مراجع در مسائل اصولی با هم متحد است، ولی در برخی مسائل فرعی با هم اختلاف نظر دارند و فتاوای شان فرق می کند.

وی ادامه داد: هر گروهی از مردم از مرجعی تقلید می‌کند، از این‌رو هر فرد باید فتوای مرجع خود را بداند، افراد باید توضیح المسائل داشته باشند و آن را مطالعه کنند تا حکم شرعی کارهای خود را بدانند، این‌گونه نباشد که فرد رساله بخرد، ولی آن را مطالعه نکند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اختلاف فتوای فقها درباره مسأله هبه و تعلق گرفتن یا نگرفتن خمس بر آن، اظهار داشت: برخی از مراجع قائل به این هستند که هبه همانند کسب نیست، از این‌رو در هیچ شرایطی به آن خمس تعلق نمی‌گیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به آیات قرآن کریم به بیان صفات منافق پرداخت و اظهار داشت: منافق به جای امر به معروف و نهی از منکر افراد را امر به منکر و نهی از معروف می‌کند./س

برچسب ها: قم ، غفلت ، خدا ، انحراف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.