رئیس جهاد دانشگاهی واحد آذربایجان شرقی از تشکیل ستاد تجاری سازی تحقیقات درجهاد دانشگاهی استان به منظور انسجام بخشی به دستاوردهای علمی و فناوری های نوین دانشگاهی خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،فرشبافیان با بیان اینکه جهاددانشگاهی همواره با تکیه بر شعار امام خمینی(ره) مبنی بر « ما می توانیم » قلٌه های رفیع علم و فرهنگ و پژوهش را یکی پس از دیگری فتح کرده، گفت: در سال های اخیر جهاد دانشگاهی در تمام حوزه های فرهنگی، پشتیبانی، پژوهشی و آموزشی به طور جدی وارد کار شده و دستاوردهای علمی و فناوری های نوین در عرصه های مختلف را کسب کرده است.

وی راه اندازی مرکز درمان ناباروری و تحقیقات سلول های بنیادی، مرکز پزشکی جهاد دانشگاهی با دارا بودن بخش های مختلف پزشکی و درمانی، ایجاد اولین پژوهشکده دانشجویی، ساخت نیروگاه های هیبریدی ترکیبی (بادی و خورشیدی) در سطح کشور و کشورهای همسایه را ازجمله اقدامات جهادگونه جهاد دانشگاهی استان در راستای عمل به منویات امام راحل و مقام معظم رهبری درجهت نیل به اندیشه محرومیت زدایی و برداشتن گامی اساسی برای پیشرفت و آبادانی هرچه بیشتر ایران اسلامی برشمرد و از افتتاح اولین مرکز تغذیه لوله ای (انترال و پرنترال) در روزهای آتی خبر داد.

فرشبافیان با تاکید بر ارائه کارنامه درخشان این مجموعه در خدمت رسانی و تلاش در افزایش رفاه حال تمام اقشار جامعه، تشکیل ستاد تجاری سازی تحقیقات در جهاد دانشگاهی استان را امری ضروری برای انسجام بخشی و ارزش گذاری به این تحقیقات دانست و خاطرنشان کرد: در راستای تسهیل امور و آسان سازی روند سیر پیشرفت و تعالی خدمات جهاد دانشگاهی، برای جلوگیری از درگیر شدن تیم ها و گروه های پژوهشی و مراکز خدمات تخصصی این مجموعه با مشکلات عدیده پروژه یابی و امور اجرایی و تجاری سازی پروژه های انجام گرفته، اقدام به تشکیل ستاد تجاری سازی تحقیقات جهاد دانشگاهی کرده ایم.

وی اعضای شورای این ستاد را متشکل از معاونین، مدیران و تعدادی از اساتید برجسته دانشگاهی و محققان توانمند جهاد دانشگاهی عنوان کرد و افزود: اعضای این ستاد درجهت تجاری سازی دستاوردهای علمی و پژوهشی تلاش نموده و تیم های اجرایی مستقر درکنار این ستاد، بعد از بررسی های دقیق و همه جانبه، فناورهای بوجود آمده را به منصه ظهور خواهند رساند.

رئیس استانی این نهاد همچنین از آمادگی جهاد دانشگاهی استان، برای تجاری سازی پروژه های علمی و تحقیقاتی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی استان در این ستاد اعلام همکاری کرد.

یادآور می شود، طی مراسمی، اولین بخش خدمات تغذیه لوله ای (انترال و پرانترال) روز یکشنبه 23 تیرماه در تالار شهریار دانشگاه تبریز، توسط جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی افتتاح خواهد شد./س

برچسب ها: راه اندازی ، ستاد ، تجاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.