شهرهاي نيويورک و لس آنجلس آمريکا صحنه تظاهرات عليه مداخلات آمريکا در سوريه بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي، فعالان ضد جنگ در نيويورک و لس آنجلس آمريکا عليه مداخله روز افزون آمريکا،ناتو و اسرائيل در سوريه تظاهرات کردند. 

يک عضو گروه آمريکاييهاي عرب تبار حامي سوريه در لس آنجلس گفت: ما صلح مي خواهيم. اين جنگ بايد پايان يابد. ما از کشورهاي غربي مي خواهيم حمايت مالي و تسليحاتي از تروريستها در سوريه را متوقف کنند تا بتوانيم گفتگوهاي صلح را انجام دهيم و بحران پايان يابد. 

يک فعال ضد جنگ هم گفت: متاسفانه دولت آمريکا سياست جنگ طلبي خود را در سراسر منطقه دنبال مي کند. در واقع آمريکا با هر کشوري که مي خواهد مستقل باشد و مي گويد منابعش متعلق به مردم خودش است، هدف حمله و تخريب و نابودي قرار مي گيرد. ما اين مسئله را درباره عراق و افغانستان و ليبي ديديم واکنون آن وضع درباره  سوريه تکرار مي شود. 

"جان پارکر" از مرکز بين المللي اقدام هم گفت ما بايد کاري بکنيم و به پا خيزيم زيرا اوباما قرار نيست کاري بکند. او فقط به فکر اعزام هواپيماهاي بدون سرنشين بيشتر و کشتار انسانهاي بيگناه بيشتر در سراسر جهان است. جمهوريخواهان و دموکراتهاي کنگره نيز کاري نخواهند کرد.

تظاهرات در لس آنجلس را انجمن آمريکاييهاي عرب تبار حامي سوريه و ائتلاف ضد جنگ برگزار کردند. تظاهرکنندگان خواستار پايان جنگ در سوريه شده اند. آنها همچنين خواستند واشنگتن و متحدانش کنار رفته و اجازه دهند کشورهاي خاورميانه آينده خود را تعيين کنند.

در نيويورک نيز تظاهرکنندگان در ميدان تايم تجمع کردند و از دولت خواستند به جنگهاي خود در خاورميانه پايان دهد. از نظر آنها تصميم واشنگتن براي حمايت مستقيم تسليحاتي از مخالفان سوريه تشديد قابل توجه جنگ آمريکا و ناتو عليه اين کشور است. شواهد نشان مي دهد هزاران نيروي نظامي و اطلاعاتي آمريکا مخالفان سوريه را آموزش مي دهند و عمليات آنها را در ترکيه و اردن هماهنگ مي کنند. حتي گفته مي شود پنتاگون ممکن است برفراز سوريه منطقه پرواز ممنوع ايجاد کند.

يک مرد تظاهرکننده گفت آنها درباره حمايت آشکار از شورشيان صحبت مي کنند اما معلوم نيست اين کار آنها چه پيامدهاي خطرناکي خواهد داشت. 

اکنون که آمريکا دولت سوريه را به استفاده از تسليحات شيميايي متهم مي کند، بسياري زمينه سازي براي جنگ عراق را به ياد مي آورند که دولت بوش به بهانه واهي و دروغين وجود تسليحات کشتار جمعي در عراق به اين کشور حمله کرد در حاليکه هيچ سلاح شيميايي در اين کشور پيدا نشد. 

يکي از سخنرانان اين تظاهرات گفت ما نمي دانيم با ادامه جنگ سوريه و مداخله بيشتر در آن چه تعدادي از مردم کشته خواهند شد. در هر حال وظيفه ماست که هم اکنون براي مقابله با جنگ سوريه اقدام کنيم. ما نبايد اجازه دهيم سوريه نيز به  عراقي ديگر تبديل شود. ما نبايد بگذاريم سوريه به سرنوشت ليبي دچار شود. ما مي دانيم مسئله اين کشورها فقط امپرياليسم آمريکايي نيست که به اين کشورها حمله مي کند بلکه مسئله مقاومت مردم اين کشورها در برابر امپرياليسم است. 

در تظاهرات نيويورک بيش از سي گروه و انجمن حضور داشتند. آنها همچنين از اين فرصت استفاده کردند و از دولت خواستند طرح حذف صدها شغل دولتي و کاستن از بودجه خدمات عمومي را لغو کند. در واقع دولت به اسم رياضت اقتصادي تلاش مي کند از بودجه رفاه عمومي کم کند و آن را براي اهداف نظامي و جنگ هزينه کند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار