بی اختیاری ادراری یک مشکل عمده بهداشتی به ویژه در گروه سالمندانی محسوب می شود که از علائم عفونت دستگاه ادراری در سالمندان محسوب می شود.

حسین نحوی نژاد رئیس دبیر خانه شورای ملی سالمندان در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران افزود: بی اختیاری ادراری ممکن است برای هر کسی پیش بیاید اما در افراد سالمندان بسیار شایع است طبق مشاهدات و مراجعات سالمندان می توان گفت: حداقل یک نفر از هر ده نفر سن بالای 65 سال از بی اختیاری ادراری رنج می برند.

وی همچنین اظهار داشت: مشکل بی اختیاری ادراری در سالمندان درمان نمی شود اما به راههای مختلف می توان این عارضه را مهار کرده و به او کمک کنیم تا با آن کنار بیاید.

نحوی نژاد گفت: بسیاری از سالمندان به دلیل این مشکل منزوی می شوند و مراقبت در مراکز سالمندان را تنها راه حل برای افراد سالمند قلمداد می کنند اما باید گفت: علت ایجاد بی اختیاری ادراری بالا رفتن سن نیست بلکه ممکن است به علت تغییرات جسمی ایجاد شده در خلال بیماری ها باشد به عنوان مثال ممکن است بی اختیاری ادراری اولین و تنها علت یک عفونت دستگاه گوارش باشد و با ارجاع به موقع قابلدرمان باشد.

رئیس دبیر خانه شورای ملی سالمندان حمایت جسمی و روانی از سالمندان ارجاع به موقع سالمندان به پزشک و متخصصان طب سالمندی را عامل حفظ و بهبود این گروه در افراد عنوان کرد./ع2

برچسب ها: ادرار ، عفونت ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار